Stora tjejen!

Freja börjar verkligen bli en stor tjej!
För några månader sedan gjorde jag ett "pottsystem" till henne i hopp om att hon skulle börja intressera sig för toaletten/pottan och överge blöjan, då var det uppenbarligen inte helt läge för det hela, men NU... Nu är hon jätteintresserad och det har hänt 5 gånger att hon ropat på oss efter att hon gått och lagt sig för att hon vill kissa på toaletten. Och det nya är nu att hon när hon vaknat går in till oss, väcker oss och säger att hon vill kissa på toaletten.

Varje gång hon kissar på toaletten så får hon sätta ett klistermärke på sitt "pottsystem" och nu verkar det ha gått in hur det fungerar.

så idag när jag berättade på dagis om hennes toalettframgångar hemma sa Freja: Mamma jag vill kissa på toaletten!

Vi tog en liten diskussion om det, och jag förklarade för henne att hon kan dra ner både byxor och blöja själv så hon kan gå på toaletten när hon vill på dagis själv, eftersom dom har en liten toalett där. Hennes enda kommentar var: Ja men, (som hon börjar varje mening med nuförtiden) vi har inga klistermärke på dagis!

När jag förklarade för henne att hon kunde säga till sina fröknar när hon kissat eller ville kissa på toaletten så kunde dom berätta det för mig när jag kommer och hämtar henne så kan vi sätta klistermärke när vi kommer hem, och det köpte hon rakt av! Så nu får vi se hur detta fortskrider! Men det går på rätt håll iaf, och jag tror att hon blir blöjfri i sommar!

Mammas stora tjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0