Framtidstankar!

Imorse när vi satt och åt frukost så berättade Johan för Freja att dom skulle åka hem till Johans mormor och morfar idag. Alltså hennes gammelmormor och gammelmorfar.

Det tyckte hon lät kul!

Vi pratar mycket om släktrelationer med Freja, hur allt hänger sammans.
Att Johan är hennes pappa, men min man, att han är farmors son och mormors svärson.

Och hon har full koll på att hennes mormor och morfar det är mina föräldrar, och likdant har hon koll på att mina systrar blir hennes mostrar och att deras barn är hennes kusiner, precis som farbror Dennis är hennes pappas bror ;)

Men när vi då satt där imorse så sa jag en ny sak, något jag aldrig reflekterat över tidigare, nämligen: Och Freja när du får egna barn så blir din mamma och pappa mormor och morfar till dom!

Och det är ju sant.... En dag kanske man får äran att bli just mormor och morfar.
Johan tyckte dock att han kände sig mer som en farfar än en morfar, och det häftiga är ju att vi kanske även får äran att bli farmor och farfar också.... fast jag känner mig mer som en mormor ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0