Middag ute!

Igår hade vi avtackning av en kollega som går i pension.
Vi hade beställt bord på Restauang Mosaik i Malmö, ligger vid Stortorget. Har aldrig varit där tidigare, så det såg jag verkligen framemot. Det är en tapas restaurang.

Jag och min kollega slog oss ihopa och bestämde oss för 5 rätter som vi ville testa och dela. Men som vi sa, en dag som igår hade vi nog kunnat ta in 10 tallrikar och ändå inte bli mäta.
Priset på varje rätt är okej, men det är inte mkt mat, så det krävs ju att man beställer in ett par olika.

Vi körde på:

* Tomatpaj med getost! Smaken var okej, pajdegen för hård och jag saknade lite krämighet i pajen. Det var som ett färdigt skal som dom fyllt med körsbärstomater och sen strött över lite getost, med betoning på lite. That´s it!

* Oxfilé i skivor serverade med paprika. Oxfilén var himmelsk <3 Kolgrillad. Smakade grillat och fin kött smak. Inte salt eller peppar... utan fräscht. som sommar. Rekommenderas.

* Grön sparris med smör, citron och färska örter. FANTASTISKT. Sparrisen var helt rätt i konsistens. Smöret var bara ett par droppar. Flingsalt toppade... Ljuvligt. Jag är ju en "sucker" för sparris, så jag var i himlen.

* Marinerad fläskkarré på spett, kryddad med oregano. Köttet var saftigt och gott. Fint grillar. Ruccolasalladen man fick till med vitlöksdressing var fräsch och lagom i mängd. Men det var ingen WOW-känsla. Men det var gott.

* Nybakat bröd med vitlök. Supergott bröd. Men nån vitlök kände vi inte smaken av. STORT minus.

Kollegorna prövade lite andra saker, och alla verkar nöjda. Definitivt ett ställe som jag och Johan skall besöka innan bebisen är här.


Kommentarer
Postat av: Skitungen

Då ska du bara testa patatas fritas (friterade potatisskivor med aioli) och även en gratäng dom har med broccoli och någon stark korv. LOVE IT!

2011-01-21 @ 10:58:04
URL: http://www.familjenberger.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0