Dag 6- Min bästa vän

Jag är lyckligt lottad, jag har inte EN bästa vän, jag har FYRA!

Min allra äldsta vän, alltså den jag har varit vän med längst är Kamilla rosberg.
Vi har känt varandra sedan vi var 7 respektive 8 år.

Därefter kommer Lasse, vi blev vänner han han började i vår klass i tvåan på lågstadiet.

Därefter kommer Amy Florén, vi kände varandra redan på högstadiet men det var först på gymnasiet som vi började umgås och sedan dess har vi varit riktigt bra vänner.

En annan speciell vän är Sarah Lindskoug, henne lärde jag känna på musikgymnasiet.


Jag och Milla på mitt bröllop. Milla var såklart brudtärna (precis som Amy).


Lasse och Milla höll ett gemensamt tal till mig/oss på bröllopet.


Jag och Amy på Amys bröllop, där jag såklart var brudtärna :)


Och finaste Sarah som höll tal på vårt bröllop, inte nog med det så förgyllde hon hela vår bröllopscermoni med sin underbara röst.
------------

Milla och jag har hittat på mycket roligt tillsammans genom åren, vi har som sagt känt varandra sedan vi var 7 resepektive 8 år gamla, och det finns inget som vi inte kan berätta för varandra. Det är underbart att ha en sådan vän. Även om vi umgicks betydligt mer när vi var yngre än vad vi gör idag, så vet vi alltid vart vi har varandra.
Idag bor vi inte 2 kvarter ifrån varandra. Hon bor i Osby och jag i Malmö. Men vi vet som sagt att vi alltid finns för varandra. Milla har två underbara döttrar och det är en sann lycka att få vara del av deras liv.

Lasse, ja vad ska jag säga. Älskar honom av hela mitt hjärta. Denna norrlänska chamör steg in i mitt liv på Blankebäcksskolan när jag gick i tvåan på lågstadiet. Sedan den dagen har vi varit vänner. Vi har skrattat, gråtit, slagits och kramats. Jag blev vansinnigt förälskade i honom på lågstadiet, och har alltid haft ett "gott öga" till honom. Han är en av de finaste människorna jag känner, och han betyder oerhört mycket för mig. vi är totalt värdelösa på att höra av oss till varandra under långa perioder. Men som vi bruka säga, om vi börjar ringas för ofta så är det något som inte stämmer.

Amy, älskade Amy. Vi har delat det mesta... till och med varit tillsammans med samma kille ;) Det var väl där som vår vänskap blev som starkast. Amy är den av mina tjejkompisar som har varit med under festperioden under uppväxten. Många helger har vi spenderat tillsammans på Öl & vin och Privé, Etagé och Slagthuset. Många vinare har vi delat. Nu är vi båda vuxna och gifta och har barn. vilket verkligen är superhärligt, vi har följts åt, tätt, tätt har vi följts åt. Underbart!

Sarah is one of a kind. Älskar henne så otroligt mycket. Hon är en mycket speciell människa, lite lagom galen, enormt kärleksfull och lika fotbollsgalen som jag är! Och som om detta inte vore nog så är det faktiskt så att vi båda ska bli mammor i sommar. Helt otroligt.... det trodde man ju aldrig. Sarah kommer alltid stå mig nära. Hennes present till mig och Johan på vår bröllopsdag är värd allt och lite till. Hennes fina sånger på vårt bröllop.

så där har ni dom... mina allra bästa vänner!

Fast sanningen är att när man var yngre hade man 2000 polare, men idag har man ett fåtal vänner, som alla står mig mycket mycket nära! Idag räknar man inte kvantitet utan kvalitet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0