Dag 1- Presenterar mig själv

    

Låt mig presentera mig:

Kim Irene Malmborg heter jag! Föddes en kall vinterdag i Malmö för 29 år sedan.
Växte upp i Malmö, Sofielund, men detta minns jag inte. Minns dock att jag hade en dagmamma som hette Sandra, och hon hade en galen katt som vi en gång fick veva upp i selet från balkongen, då han hade hoppat efter en fågel. *fnissar* Och så hade Sandra en dotter, vars namn jag inte minns, men jag minns att hon målade gubbar på sina fotsulor och spelade teater för oss barn vid sänggaveln.

Jag tror att det var runt 1985 som vi flyttade ut till Oxie.

1988 började jag på förskolan på Oxie Centrum. Det var spännande. Älskade mina frökna där. Lena, Sylvia och Lotta hette dom, minns dom som om det var igår. Minns fruktstunderna, vår leksaksaffär, studsmattan och så minns jag att vi varje fredag hade sångstund och då sjöng vi alltid "bonden tar en fru".

1989 började jag 1e klass på Blankebäcksskolan. 1B gick jag i, och hade skolan bästa fröken. Birgitta. Hade det inte varit för henne engagemang och kärleksfulla sätt att lyfta fram oss barn så tror jag inte att jag hade fått det självförtroendet som jag faktiskt hade som lite, och fortfarande har. Vi spelade mycket teater och sjöng mycket. Vilket var rena paradiset för mig.

Hela låg och mellanstadiet var en rolig och lättsam tid, precis som det ska vara när man är barn. Jag spenderade mycket av min fritid på Blankebäcksfritidsgård. Där lärde jag mig spela biljard, stöpa ljus, sjunga karaoke, baka, pyssla och massa annat kul. Varje höst och påsk åkte jag med fritidsgården på läger, det var rena himmelriket.

Jag gillade att åka på läger när jag var liten. Därför spenderade jag varje sommar från det år man fick till och med sista året det var möjligt att åka med att åka på kollo i Höllviken. Underbart var det.

1995 började jag högstadiet. Oxievångsskolan. Det var en rolig tid. Det var nu som internet blev aktuellt, men det var på modem och sega uppkopplingar. Det tog 30 minuter ibland att ladda upp en sida. Och jag och min vän Emma chattade ofta på Aftonbladets chatt (ja det fanns inte så många alternativ på den tiden). Randiga rutan och rutiga randen heten vi i chatten *skrattar*

1998 började jag på Heleneholms musikgymnasium och målet på min skolresa var nått. Enda sedan jag gick i fjärdeklass sa jag att jag skulle gå musikgymnasium när jag blir stor. Med sång som huvudinstrument och gitarr som biinstrument så njöt jag mig igenom 3 år. Den bästa tiden i min skolgång. Älskade skola varje dag. Det var nu som dejtinglivet och det här med pojkvän blev aktuellt. Mer än så behöver vi inte gå in här :)

2001 tog jag stundenten och visste inte vad jag skulle göra härnäst. Blev en ganska turbulent tid bland vännerna efter studenten och till slut fick jag nog, behövde distans och tänka. Så jag packade väskan och åkte till Malta för att hälsa på Emma. En månad stannade jag. Och det var SÅ skönt att komma bort från allt och möta människor som inte visste någonting om en. Jag sorterade ut mina tankar och återvände till Sverige med en lista på saker jag ville göra.

I december 2002 påbörjade jag min undersköteskeutbildning med inriktning på psykiatri. En eftergymnasialutbildning på ett år. Jag träffade många intressanta människor och jag lärde mig mycket om mig själv. Sommaren 2002 flyttade jag även hem till min kompis Marcus, men efter ett par månader flyttade jag därifrån igen, man ska aldrig flytta ihop med någon när man har andra tankar än att bara bo tillsammans, speciellt inte om den man flytter in hos inte är på samma linje. Flyttade hem ett par månader till mina föräldrar igen och hösten 2002 flyttade jag in i min alldeles egna lägenhet på Branteviksgatan.

2003 började jag jobba på en låst demensavdelning på Oxievårdhem och det enda jag gjorde 2003 var att jobba, äta och sova kändes det som. Träffade dock en kille som jag var tillsammans med under året, vårt förhållande blev dock inte som någon av oss hade trott då han efter 3 månaders dejtande med mig flyttade till stockholm för att plugga musikvetenskap.

Men allt tråkigt brukar ju ersättas med något roligt. Och efter att Niklas flyttade till Stockholm och jag avslutade mitt vikariat på Oxievårdhem började jag plugga Genusvetenskap på Malmö Högskola och en hel ny värld öppnade sig. Jag pluggade sammanlagt 40 poäng genusvetenskap på MAH och precis när jag var i slutet på min B-kurs så träffade jag HAN. Mannen i mitt liv- Johan!

22 maj 2004 förändrades mitt liv för alltid. första dejten med Johan, och sedan dess har vi knappt varit ifrån varandra.

2004 var ett bra år, i oktober samma år tog MFF SM-guld <3 Men innan dess, i augusti så påbörjade jag min KY-utbildning i Turism i Tomelilla.

11 juni 2005 flyttade jag och Johan in i vår första gemensamma lägenhet på Kronetorpsgatan <3 Jag fortsatte plugga och livet hade sin lilla gång. 22 maj 2006 förlovade vi oss. Och i mars 2006 blev jag färdig turistkoordinator, och i juni samma år fick jag anställning på Scandic Segevång.

Den 17 september 2007 satt jag på toaletten med en positiv graviditetssticka i handen.

Livet förändrades på riktigt <3

3 juni 2008 föddes Freja och nu börjar livet bli riktigt intressant!

4 oktober 2008 är en stor dag i våra liv, då blev vi Herr och fru Malmborg och Freja döptes.

31 augusti 2009 flyttade vi in i vårt radhus, familjelyckan är total. Denna lyckan spädde vi på ytterligare den 7 oktober 2010 då jag återigen satt på toaletten med en positiv graviditetssticka i handen! den 14 juni 2011 är jag beräknad till att bli mamma för andra gången i mitt liv!

Jag är en mycket lycklig människa, som har fått förmånen att träffa många underbara människor genom livet.
Nej, jag har inte alltid varit glad och lycklig och skrattat mig igenom min barndom. Men varför ska man fokusera på sånt som är tråkigt?

Så, där har ni mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0