So far so good!

Det är en bra fredag idag. Jag är nöjd med morgonens utfall.
Jag tog Frejas sulky och begav mig till bussen vid 0915. Hoppade av på värnhem, gick in på Coop Extra och handlade inför morgondagens middag. Därefter promenerade jag bort till systembolaget för att köpa lite dryck, och därefter gick jag till bussen, som givetvis dök upp direkt och jag hann åka hem på samma biljett.

SWEET!

Nu har jag ätit lunch och ska snart lägga mig och sova en stund, sen vid 14-tiden ska jag hämta Freja, och därefter ska vi hem och mysa. Jag ska dock förbereda maten till imorgon och göra ordning efterrätten.

Imorgon bjuds det på biff med bambuskott, serveras med ris och sallad. Aldrig gjort det tidigare, men det är ju så gott och lätt att göra, I´ll give it a try!

Till efterrätt ska jag också göra en nyhet, en pannacottapaj. Ungefär som cheesecake, fast man gör en pannacotta och häller över digestivekexen istället. Gott gott gott!

Kidsen får korv, pommes och sallad, och till efterrätt blir det pinnglass med strössel :)

Köpte lite dryck på systemet, Cava till fördrink, ÄLSKAR ju cava själv, och därför ger jag mina gäster det bästa. Köpt även en 5 liters öl till vår draughtmaster, ett nytt vitt vin, som jag tappat namnet på nu, och till mig själv köpte jag en flaska Chapel Hill alkoholfritt mousserat vin samt två alkoholfria öl :)

Festen kan börja!

  
 

Nice! Längtar så tills imorgon! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0