checklista



jag har bestämt mig för att göra en checklista nu när jag är ledig.
En lista över saker som behövs fixas här hemma, allt från dammsuga soffan på katthår till att gå till cykelhandlaren och lämna in cyklarna.

Ska göra en lista på små och stora saker, dagliga aktiviteter så som sängbäddning, köra en maskin tvätt, plocka in och ur diskmaskinen osv till veckoaktiviter. Allt för att inte bara sova mig igenom dagarna tills bebisen kommer.
Jag har en tendens att bli lite "lat" eller kanske snarare bekväm. Men det är klart att om jag är hemma hela dagarna så bör jag ju kunna göra lite saker. Inte storstäda huset varje dag, men ta något varje dag.

så det har jag lovat mig själv att göra..... så blir det säkert bra husfrid här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0