Sjuklingen vs snackemostern



I natt vaknade den här lilla fröken med 39 graders feber kl 0130. Hostade jättemycket och under näsan stod det grön 11a. Hennes vänsteröga är svullet och geggigt! :(

Jag jobbade mellan 0630-0930, sen hem och avlöste Johan.

Freja var glad och lekfull när jag kom hem, ingen feber, men inte på topp!



Men energin tog snabbt slut och hon kröp upp i soffan och bäddade ner sig. Kollade på Bolibompa och mös.



ser det inte så jättetydligt, men hennes vänsteröga är helt svullet. Stackars min lilla tjej!

Fast hon har åtminstone den goda tajmingen att bli sjuk när det drar in ett snöoväder över Malmö!

  

Snön vräker fortfarande ner utanför fönstret och det blåser som fasiken! Vilken tur att jag är inne tillsammans med min guldklimp.

Var kommer snackemostern in?? Jo det ska jag berätta för er.
Freja har den senaste tiden tagit ett JÄTTEKLIV i sin språkutveckling.

Många nya ord och meningar!

I lördags sa hon:

-Mamma, macka och kaffe!

Andra meningar som vi fått höra här hemma den senaste tiden är:

- Älskar daj!
- Mamma cykel, pappa bil!
- Du/pappa/Freja sitter där/här!
- Min mat/majs/sko/mössa/docka/vagn
- Freja musik! (säger hon och ställer sig vid radion)
- Upp Frejas rum (står vid grinden i trappen och vill upp på sitt rum)

Det är av ytterst vikt vems saker som är vems. Hon är mycket kramig, pussig och busig.
Hon sjunger mycket, ofta och hyfsat tydligt!

Lilla Snigel är en favorit, och den kan hon hela utan till. Sen blir det ett och annat "blinka stjärna där" och "lille katt". "tipp-tapp" och "i ett hus" hänger fortfarande kvar sedan luciaövningarna!

Idag lyckades hon säga Craig (fast det lät mest som ägg, men ändå) och så sa hon köttbulle! hihi
ja, och imorse när jag skulle ge henne alvedon för att sänka febern så sa hon:

Freja medicin! <3

Finaste fin!!!

för övrigt så är hon helt tokig i majs och bönor. I helgen var hon hemma hos sin farmor och farfar och när det var dags för mat så bestämde fröken sig sonika för att plocka ut ALLA kidneybönorna från salladen med orden: Frejas bönor! Sen tvingade hon farfar att hjälpa henne sortera ut bönorna från blommorna (som hon kallade ruccolan hihi). Och när bönorna var slut så började hon plocka ut majsen istället haha

  


Kommentarer
Postat av: Karin

Skruttan då.

Hoppas hon mår bättre lilla pratkvarnen, va roligt att hon bubblar så mycket :)



Kram

2010-01-30 @ 13:09:34
URL: http://lillak24.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0