Fantastisk lördag!!!

Om någon har missat det, så säger jag det igen, igår var jag och min älskade man på Melodifestivalens fjärde deltävling.



Den anordnades på Malmö Arena, och vi hade fått biljetter dit =)
Jag tror jag bytade kläder ungefär 4 gånger innan jag väl vart nöjd!

Väl där hade jag inte så höga förväntningar. Det har ju varit ganska lojt urval av låtar i de andra deltävlingarna.
Men jag hade åtminstone lite förhoppningar om Jöback och Pernilla.

Jag hade helt missat Neo och Anna Bergendahl....

Vi var på Arenan redan 1730 för champagnemingel och lite god mat. Försnack av Henrik Johnsson, intervju med Christer Björkman och Peter Jöback. Lite småmysigt.... 1930 skulle alla vara på plats för genomgång av kameror, skyltar, skratt, ja you name it!

  


Blev glatt överraskad när vi steg in i Arenan. Vi hade fått bra platser på vänstersidan om scenen, uppe på läktaren, och hade därmed en grymt bra överblick. 



Att uppleva Melodifestivalen på plats slog ju alla de föregående lördagarna hemma i soffan. Men om jag skall vara ärlig så var det faktiskt så att Malmö hade de bästa låtarna i sin deltävling. Det var enligt min mening 6 klart godkända låtar av 8....

Bäst tyckte jag och Johan att Neo var och därefter Jöback. Neos framträdande var så grymt proffsigt och Jöbacks pipa går ju icke av för hackor. 



det såg ut som om hela scenen brann när Jöback tog sin sista ton! Magiskt!

Pernillas låt var en schlager-dänga i alla de former, Lovestoned hade ett bra gung och jag blev glad och kände sommarkänslor. Sibel var inte alls så dålig som många av mina vänner påstått efter att ha sett genrepet... tycker dock att hon är patetisk som har jobbat bort sin skånska dialekt, men tycker det är hysteriskt roligt att hon ibland glömmer bort sig och får fram de där riktigt skånska r-en HAHA

Py Bäckman kunde jag verkligen inte ta på allvar, jag skrattade så att jag grät två rader in i hennes låt. Menade hon verkligen allvar???
Punk-killarna kändes som en svensk variant av Blink 182.... ganska slätstrucket... men lättunderhållande musik. 

Anna Bergendahl har varit en favorit hos mig enda sedan idol-tiden, men jag hade inte förväntat mig att hon skulle gå direkt till globen. Däremot så fick jag en känsla av att hon kan vinna alltsammans när jag fick höra henne en andra gång efter att resultatet bekräftats....
Det är en skön tjej, med en ascool röst! Och alla dessa ljusstickor som Anna själv hade köpt in, det var som 10 000 eldflugor svävade över arenan.



Det var en häftig upplevelse, Melodifestivalen ska tveklöst upplevas på plats, hemma i tvsoffan känns det bara lamt!

Johan och jag är helt överens, vi ska se det på plats nästa år också! Hoppas bara att dom kommer till Malmö då också... annars får vi väl ta oss till finalen i Globen istället =) Man måste hela tiden stäva uppåt!




Kommentarer
Postat av: Karin

Åhhhhh va roligt!!!

2010-03-01 @ 20:59:02
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Vad kul! Nästa gång får ni hänga med på finalen, det är så kul!

2010-03-02 @ 18:24:04
Postat av: Anna

Tack för ditt söta inlägg. Det är ingen som gått bort, varit en tuff månad psykiskt bara. folk i min omgivning som tagit en massa energi från mig, men har dratt mig ur det nu o det börjar se ljusare ut. vädret har nog haft en stor inverkan oxå då jag behöver sol nu känner jag! Puss

2010-03-02 @ 21:57:45
URL: http://flikky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0