Turismkoordinatorn tipsar!

Tänkte faktiskt börja att tipsa er om mina favoritplatser, det kan vara i Skåne, i Sverige, men även utomlands.
Jag är faktiskt utbildad turismkoordinator, och resetips och sevärdheter är ju sånt som jag kan...därav...

Mina tips!

Dagens tips är Karlaby Kro.

Karlaby Kro är ett fantastiskt ställe som ligger ute på Österlen i Skåne. Närmare bestämt i Tommarp.
Det var faktiskt av en slump som jag upptäckte det här stället. Jag och Johan skulle egentligen åka till Gran Canaria över nyår men av diverse anledning så avbokade vi vår resa, men vi ville gärna hitta på något, så vi beslöt oss för att åka bort och skämma bort oss.

Karlaby Kro blev vårt val för nyårsafton 2006.

Vi kom dit den 30 december, och då bjöds vi på en kaffe och kaka. Bad i pool och inbokad massage. På rummet väntade en flaska champange och underbart goda chokladpraliner. På kvällen blev vi serverade en 3-rätters middag. Mycket välkomponerad.

Nyårsafton började med en ljuvlig frukostbuffé och därefter njöt vi av vinterlandsskapet. Snövallar på flera meter. Vi hade snöbollskrig, och jag fick in en riktig fem-etta på Johan. Vid lunch bjöds vi på en buffé med soppa, scones, te och annat gott. Mycket mysigt. Kvällen var ju givetvis hela vistelsen höjdpunkt. 5-rätters nyårssupé med fördrink och champange till tolvslaget.

Ja, det var ett dyrt kalas för 2-dagar. Men om man skall skämma bort sig och ha en underbar upplevelse så rekommenderar jag karlaby Kro mer än något annat spa som jag upplevt tidigare.

ca 10 000 kr gick vår nyårshelg på. Mycket pengar, men definitivt värt det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0