Saknar dig varje dag!



Tiden går fort! Det är nu 2 år sedan min morfar lämnade oss och jag saknar honom varje dag!

Jag gråter fortfarande när jag tänker på honom, men jag ler också. Han var en rolig gubbe min älskade morfar.
ett riktigt spjuver.... lite "full-i-fan", och jag älskade det med honom.

Morfar var verkligen någon som låg mig varmt om hjärtat, och gör fortfarande, för han finns med mig!

I förrgår kom min kollega på mig när jag satt och höll i morfars halsband och sjöng "med en enkel tulipan..."
Morfar brukade alltid ringa och sjunga den för mig på min födelsedag.

Jag tycker om att prata om morfar, om alla roliga saker han sagt och gjort.

Morfar var sjöman när han var yrkesam, som många vet, och han sa alltid att man märkte att han var en äkta sjöman för han hade vatten i knäna, vågor i håret och ibland blev han lite simmig i ögonen!

Det var också morfar som lärde mig att det finns bara 3 lag i Sverige. 1. Systembolaget. 2. Samlaget och 3. Malmö FF! Ja som ni förstår så kommer mina himmelsblåa gener från morfar!



Funderar på att göra en tatuering till minne efter morfar. Och har funderat på att göra en sån här:



Och skriva morfar i hjärtat. Antingen sätta den på höger underarm eller på vänster vrist.
Ska nog göra verklighet av detta när jag fått skattepengarna. Då får jag ha morfar med mig varje dag, och inte bara i tanken och hjärtat!

ÄLSKAR dig Morfar, saknar dig varje dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0