Flyttrapport

Hej alla söta!

Nu har vi då fått igång internetanslutningen här hemma och jag kan blogga igen! Som ni har längtat eller hur ;)

Flytten gick bra, vi anlitade som sagt en flyttfirma, två killar som kom och flyttade allt i princip!
den ena killen var asgrym. Han tog TRE kartongen på en gång, på ryggen.... och bar som med händerna, armarna i värsta konstiga vinkeln, men shit va stark han var!

Det gick hyfsat fort måste jag säga. På 5,5 timmar hade vi flyttat allt. Toppen!
Vilket innebar att vi hann flytta innan derbyt mellan Malmö-Helsingborg.

Det blev pizza och fotboll som avkoppling, men matchen var inte speciellt bra, och den slutade 0-0, det blev iaf inte förlust!

Dagen efter så var det dags för uppgörelsen av vår lägenhet, det gick också smärtfritt! Freja var hos faster Emma och hade lite kvalitetstid med henne, och när vi kom tillbaka från uppgörelsen så sov Freja och Emma hjälpte mig att packa upp kartongerna med köksgrejerna medans Johan sprang upp och ner för trappan med kartongerna som skulle dit.

På två dagar fick vi i pricip packat upp ALLA kartonger. På dag 3 i nya huset var alla kartonger utom två uppackade!

Känns overkliget men sjukt roligt! Nu har man börjat vänja sig!

---------------------

Det hände dock en liten otrevlig sak på onsdagen. Då ringde mäklaren och meddelade att köparen av min lägenhet hade ringt och sagt att duschdörren i badrummet var isönder. VA??
Den var hel när vi flyttade! Och det sätter jag huvudet i pant på!

Vi bestämde att jag och mäklaren skulle titta förbi och kolla på det, men Freja blev sjuk samma dag så det blev ingenting. Istället gjorde jag allt jag kunde för att ta fram information om duschdörrarna.

* dom köptes på K-rauta den 19 november 2006
* jag plockade fram produktnamn och märkesnr
* jag till och med ringde till K-rauta och berättade om vad som hänt

Vi som säljare har egentligen ingen skyldighet till att göra ngt av ovanstående, vi skulle lika väl kunna säga: Vi äger inte lägenheten längre, så vi bryr oss inte!

Men så är jag inte jag som människa, så det är klart att jag hjälper till om jag kan! Men det är ju så, att dom äger lägenheten nu, vi har ingen skyldighet att betala ngt eller ens hjälpa dom. Jag ringde som sagt till K-rauta, och dom meddelade att det var ett vanligt förekommande fel och att dom hade en låda med reservdelar så det var bara för köparna att komma dit så skulle dom få hjälp med detta.

När köparen ringer upp mäklaren och SKRIKER på henne över det som har hänt blir hon självklart irriterad, för vi har inte gjort annat än försökt att hjälpa dom. Deras samtal slutar med att han skriker henne i örat: Du och Kim är fan rasister!

WHAT?

Varför är vi rasister? För att duschdörren har gått i sönder? För att han inte har läst lagarna som gäller? för att han inte förstår informationen vi vidarbefodrar till honom?

Jag blev så jävla arg när han kallade mig rasist! Hade jag varit rasist hade jag väl inte sålt till dom från första början, då hade jag inte engagerat mig och försökt hjälpa dom.... Så irriterande!
Hur som helst så hade dom tydligen åkt till K-rauta och fått hjälp. Men man skulle ju nästan ha försväntat sig en ursäkt eller ett tack, men eftersom jag och Johanna är helvetet på jorden så är det väl inte ens att tänka på!

----------------------

Vi har hunnit med en del i huset trots att vi bara bott här en vecka!
Mina föräldrar har varit här och satt upp staket på fram och baksidan, detta för att det ska se snyggt ut och för att Freja inte ska kunna springa igenom häcken!

Vi har räfsat och sopat på tomten. Och när vi gjorde detta så kom grannen förbi och sa: Åh va fint det har blivit, kul att någon äntligen tar sig an den här trädgården!

Vår trädgård såg nämligen ut som den fula ankungen om man jämför med de andra här i området. säljarna av huset har lagt ner sig själ på renoveringen av insidan, men jag tror inte dom har klippt häcken eller sopat en enda gång under de året dom har bott här!

Häcken blev också klippt och ser nu riktigt fin ut!

Jag har målat över kofondväggen och satt upp väggordet!
--------------------

Kvar att göra är dock att köpa fondtapet till vardagsrummet, köpa ny tv och hemmabioanläggning, installera kaffemaskinen i köket, eventuellt sälja den nuvarande diskmaskinen och köpa en ny (Miele). Och idag ska vi köra till Ikea och inhandla lite smått och gott!
--------------------

Bilder kommer senare, just nu tar det en halv evighet att lägga upp bilder här, så kolla på min facebook eller bilddagboken!

Puss o kram på er

 

Kommentarer
Postat av: Hanna och Julius

vad roligt att du har börjat igen och att internet nu funkar =) Jag längtar efter att se bilder på huset =)

Så spänd!!



Pussa massa på Freja från oss =)

2009-09-13 @ 20:48:34
URL: http://hanna.ohlzons.com
Postat av: Karin

Men gud va slut!

Hoppas allt löst sig nu o att ni slipper den där fåntratten!



Skönt o börja komma iordning lite iaf :)



Kram K

2009-09-14 @ 21:25:44
URL: http://lillak24.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0