Jag vill bygga mitt eget Rom!

....sitter här och drömmer om ett konto utan gränser. Då skulle jag shoppat loss till huset!

Jag har självklart massa idéer som jag vill förverkliga, det är tur att vi hade tänkt bo här lääääääääääänge, för det finns ingen chans att göra allt jag vill på en gång!

Här kommer mina idéer iaf:

      

Med ovanstående bilder vill jag förmedla mina tankar om vår trädgård på framsidan.
Jag vill plocka bort gräsmattorna som finns längst staketet på vänstersidan och den lilla gräsmatta som omger körsbärsträdet.

Jag vill lägga singel där istället, gärna singel som är blandad svart/vit/grå. Och runt körsbärsträdet vill jag göra en rund rabatt som ni ser på bilden. Vid körsbärsträdet vill jag placera en vit bänk.

Längst staketet på vänstersidan vill jag då också lägga singel, och placera ut stora vita krukor som jag tänkte plantera tujor i. Tänkte även placera ut lite stenlampor som ger mysig belysning.

Och som ett sista projekt på framsidan vill jag bygga ett uterum. Antingen mellan köksfönstret och förrådet, där det finns ett naturligt "tomrum" som lämpar sig väl för detta ändamål, då behöver man nämligen endast sätta upp pelare på en långsida, eftersom köksfönstert och förrådsväggen utgör kortsidorna och bakre långsida består då av grannens vägg och staket!
------------------------

  

I vardagsrummet skulle jag vilja ha en sån fejk kamin, dom är så mysig!
Vi ska tapetsera om väggen där vi har tvn, detta för att de förra ägarna har haft en platt-tv på väggen så där är ungefär 200 hål i väggen! Vi har redan bestämt oss för tapeten som ni ser ovan. Och sen ska vi investera i en ny platt tv!

-------------------


Eftersom där är bardisk i köket behöver vi barstolar, skulle egentligen vilja ha stolar i skinn med ben i ek, men det har vi inte råd med just nu, så vi ska investera i 4 st barstolar med namnet anssi från Ikea! dom funkar!

----------------------



Ett svart badkar från IFÖ med tassar vore en dröm. Men ett sådant badkar går loss på typ 9500 kr. Lite mastigt tycker jag.... iaf nu! Så det blir väl ett vanligt vitt standard badkar från gustavsberg, kanske inköpt via blocket!

-----------------------


Vi har ju beslutat att behålla den rosa färgen i Frejas rum, därför skulle jag gärna vilja köpa ett rosa sofföverdrag till hennes soffa som är blå!

------------------------

Ja det är tur att man kan drömma! Babysteps...... man får ta lite då och lite då! Vad är det man brukar säga: Rom byggdes inte på en dag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tjing! Vi har köt ett gustavsbergsbadkar med "tassar"! Pluss idö tvättställ med handfatt =3500=oanvänt!! Hälsa kramix från Freyne!

2009-09-20 @ 20:33:02
Postat av: samuel

Hej, vilken snygg fejk kamin du har hittat en bild på. Vet du var du hittat den bilden, eller vad man kan köpa en sådan?



mvh samuel boosjögård

2010-12-19 @ 22:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0