När hösten kom..

.. jag har varit dålig på att uppdatera min blogg sen vi flyttade. I förrgår var den en månad sedan vi blev husägare, och nu har man börjat komma på plats. Så idag när det är fredag, man slutade tidigare, Freja sitter och ritar och livet känns sådär jättehärligt, då.. ja då är det guldläge för att uppdatera bloggen... såhär kommer det: hösten som kom!



födelsedagsbarnet Marcus! Den 13 september blev lillpojken 1 år.
Finaste fina!

vi firade med paj, glass, sång och trevligt sällskap!




Freja som har vanan inne efter månader med sin prinsessbil tog kommandot och visade sin kusin hur det skulle gå till! *fnissar*

 

Sötnosen Freja har tagit en språng i sin utveckling. Hon snackar oavbrutet här hemma, och det är många ord som man faktiskt förstår. Hon tar på sig tröjan själv. Hon vet att man ska ta av sig skorna i hallen innan man går in, hon vinkar och säger hejdå när hon går ifrån någon. Kastar slängpussar till alla hon tycker om. springer in på toaletten på morgonen och pekar på tandborstmuggen och säger: borsta!
Hon nickar och säger: tack! när hon har ätit klart.

Favoritordet är såklart: NEJ!
Det funkar alltid...även när man menar ja *fnissar*

Hon klappar mig på kinden, säger ah ah... min mamma!
Det e mammas tjej det!

  

Och skonarkomanen har varit igång igen. Två par till mig och ett par till Freja!

  

Jag har kommit igång med mitt viktväkteri igen och är supermotiverad.
Kommer i jeans som inte passat på 4 år, byxor som aldrig har passat.
Kan knäppa mina bhar utan förlängningar och klänningar jag äger sitter genast mkt snyggare!

Kostymbyxorna jag köpte tre veckor innan jag började jobba kan jag nu ta av mig utan att knäppa upp dom, och när jag köpte dom i början på augusti satt dom supertight!



Min lilla kissemisse mår nu betydligt bättre. Hon har funnit sig till rätta i huset och kisar in på våra kläder osv.

Det känns bra, och de dagar då vädret tillåter njuter hon av att få vara ute i trädgården!



En blivande konstnär... ännu en estetare i familjen! Ja jag gillar det =)

Det är så roligt att se henne sitta still och göra en och samma sak en längre tid. Man blir imponerad, även om det bara är en massa streck! hihi



Kommentarer
Postat av: Helle

Jag blir så underbart glad när jag läser detta inlägg! Du är helt fantastisk med ditt viktväktande! Så duktig! När har du tid att ses? Pratar ju mycket mer med maken dig ;-) KRAM!! Och ja, jag ska kolla med Tobias om den 14:e :)

2009-10-04 @ 10:09:01
URL: http://helle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0