*gäsp*



Godmorgon... eller iaf morgon!

Är galet trött idag!

Freja vaknade 0015 i natt med 38,4 graders feber och supergnällig (såklart), och sen ville hon inte riktigt somna om ordentligt. Kl 0430 fick jag nog av att springa upp och ner och in och ut, så jag beslöt mig för att ta in henne i vår säng. Men det jag fann i spjälsängen var en glödhet liten unge! 39,6 graders feber!

Febern ville inte riktigt ge med sig först, men vid 0730 började den äntligen gå ner!

Jag stack till jobb vid 0545, varför? Jo för att jag ändå var vaken, Johan var fortfarande hemma och jag hann fixa allt inför morgondagens konferenser.

på 1 timme gjorde jag:
* morgondagens välkomst material
* Konferens PM för hela veckan (konto där vi debiterar mat och lokalhyra på)
* Logi-vipar till konferensledarna
* Slog på dagens lokalhyra
* skrev ut städlista till nattstädet
* Mailade alla chefer och kollegor som berördes av min frånvaro
* kontaktade den praktikant som skulle börja idag
* Uppdaterade översiktslistorna för veckans konferenser
* Avstämning med receptionen

Det tyckte jag var starkt gjort!

Jag har som sagt världens bästa jobb, och jag vill inte sätta som i klistret bara för att jag inte kan vara där, och det känns bättre att veta att man är på banan inför morgondagen redan nu, istället för att ha ångest över det. Och jag vet ju att jag underlättar för mina kollegor genom det "lilla" jag gjorde imorse!

Nu ska jag ta min lilla loppa och gå och lägga mig... är galet trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0