TRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅKIGT!

Vilket tråkigt väder det är idag :(
Så tråkigt, man kan ju inte göra någonting... eller snarare man har inte lust till någonting!

Så vad har jag gjort idag då?
* busat med Freja
* sjungit för/med Freja
* Matat Freja
* Lagt Freja
* Ätit lunch
* Gjort veckomatsedel och skrivit inköpslista

Ja det är vad jag har gjort. Totalt omotiverad.
Vi ska åka och handla när Johan kommer hem. Skönt. det ekar i kylen och frysen nu!


Behöver ni lite inspiration till vad ni ska ha till middag så kommer vår matsedel här:

Idag: Tacogratäng med rårivna morötter
Torsdag: Gulaschsoppa på nötfärs, knäckebröd
Fredag: Pasta med chiliräkor
Lördag: Pyttipanna och ägg (snabb och lätt mat då vi ska iväg på 1 års kalas *wwwieee*)
Söndag: Kycklingfilé med rostad vitlökscreme, tomatsallad
Måndag: Pastasallad med bacon och cashewnötter
Tisdag: Pasta con carne med grönsallad
Onsdag: Marinerad kycklingfilé med valnötsris med sallad
Torsdag: Tacopaj med morötter, tomat, majs och gurka

Åh blir hungrig bara jag tänker på allt gott vi ska äta hihi
Ikväll ska vi lyxa till det och äta lite chokladmousse. Gör den själv, superenkelt.
Vispar äggvita och tillsätter strösocker och kakao =) Serverar med apelsin.
SUPERMUMSIGT. Och sjukt mäktigt så man äter inte så mkt ;)

Nä, Freja sover fortfarande, så jag ska passa på att lägga mig i sängen och läsa lite!
Puss på er


Kommentarer
Postat av: Marina

Japp vädret är bajs helt enkelt. Var ute o gick i morse med mina pågar, är ju så illa tvungen för hundens skull...men det var inte upphetsande. Tycker du kan ta och slänga hit recepten på hela matsedeln för jag har noll inspiration och det lät riktigt gott! En annan sak till, på Amys möhippa fick hon ju ett sånt snyggt band som det stod fru Florén på, var fixade du det? Kramar

2009-05-06 @ 16:18:04
URL: http://familjenljung.blogg.se/
Postat av: Marina

Ja maila gärna recepten. Mailen: [email protected]



Var det i panduros butik som du köpte bandet eller beställde du ur katalogen?



Mitt hälsosamma liv gick jättebra i en vecka, gick ner 1 kg. Sen spårade det ur igen, och nu har jag inte lyckats med nått vettigt alls... Tycker för tillfället att det är jättetråkigt att laga mat till någon annan än Jonathan och jag är så jäkla lat så det har blivit mycket skräp på sista tiden tyvärr. Mina promenader är ju inte mycket att hänga i julgranen heller. En bulldogg manar inte till powerwalks direkt =). Har dock bestämt mig för att börja träna och ska ringa till Friskis och se om det kan vara nått för en otränad typ som jag. Tänkte mig då ett basjympapass (när jag läste det snabbt såg det ut som bajsjympa... hahaha! ) på Heleneholm. Så vi får väl se hur det går...



Kram

2009-05-07 @ 13:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0