Bedrägeri! Bluff! Skämt! Bondlurkeri!!!!

Jag är så jävla förbannad!
Med posten kommer ett brev, adresserat till Johan Jönsson. Från en advokat Helen Wiwen-Nilsson.

Som Johans fru har jag rätt att öppna post av detta slag tycker jag!
Och öppna det gjorde jag och fann:

FAKTURA

arvode
Ang samboavtal      2000 kr
25% moms                500 kr
            Kronor:          2500 kr

"Då jag inte hört av Dig utgår jag från att avtalet var i enlighet med er överrenskommelse och avslutar ärendet samt översänder min arvodesräkning."

Ursäkta vadå?????

Nu ska ni få höra. Denna advokaten Helen Wiwen-Nilsson träffade vi 10 hastiga minuter för över 2½ år sedan för att diskutera ett samboavtal. Vi kom lite sent då det inte fanns någon parkering vid hennes kontor. Hon var fruktansvärt otrevlig för att vi var sena. Och vi kom inte fram till mycket under dessa 10 minuter, så hon skulle skriva ihop ett avtal, och även kolla upp ett par saker, likaså skulle vi gå hem och fundera över om det var något särskilt vi ville ha med. Och så skulle vi ta alltsammans när hon återkom till oss.

När vi kom hem kände vi bara att vi inte ville ha något samarbete med henne då hon var så fruktansvärt otrevlig och högtravande. Hon hörde aldrig av sig, och inte heller vi.

NU, 2½ år senare dimper det ner en räkning på någon vi aldrig har skrivit under. Vad är det för jävla bluff. Att hon ens har mage att skicka en räkning. Idiot! Hon vet väl att hon inte har något underskrivet avtal med oss.
Detta kallar jag inget annat än bedrägeri!!!!!

Känns lite som "å nu går det så dåligt för oss, vi chansar att skicka en räkning till den där Johan och hoppas att han är så dum att han betalar den."

I helvete heller. Jag ska fan polisanmäla fanskapet för bedrägeri!
Jag skulle kunna acceptera om hon skickade en räkning på de 10 minuterna hon konsulterade med oss. Men nåt jävla arvedo på ett avtal vi inte skrivit under ska hon fan inte ha betalt för.

Vilken häxa!

Jag ringde ju dit omgående och fick prata med hennes sekreterare då hon inte var på plats förrän på måndag. JAg drog mitt ärende för sekreteraren som svarar: Det låter ju mycket konstigt! För ni har ett avtal, eller?

Jag: nej det har vi inte, vi har inte skrivit under någonting alls, Helen skulle återkomma till oss, och det har hon inte gjort. Dessutom var det över 2½ år sedan vi träffade henne i tio minuter. Och ett samboavtal för oss idag känns väldigt avlägset då vi både är gifta och har barn!

sekreteraren med sin högtravande röst: Jaha, det låter mkt konstigt det här!

Jag: Ja det är du inte ensam om att tycka. det är ju rena skämtet!

sekreteraren: Jag ber Helen kontakta er på måndag!

Jag: Ja det skulle jag uppskatta, för det här är allt annat än korrekt!

sekreteraren: Hejdå!

jag: ja hejdå! *pang på med luren*

JAG KOKAR AV ILSKA!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0