Stegmätare?

I förrgår hittade jag ett program i min nya mobiltelefon, en STEGMÄTARE! Jag har länge velat ha en stegmätare, och nu har jag en WIIIIEEEEE =)
I förrgår var jag ute och gick, två rundor till och med, en själv med Freja när jag hämtade min webcam och sen en runda på kvällen med Johan. Båda rundorna tillsammans gav över 8000 steg. Rekommendationerna för allmänt välbefinnande är 10 000 steg om dagen. Igår när solen tittade fram "kastade" jag ner Freja i vagnen och sprang till parken för att gå en runda.
Till min stora lycka så mätte ett varv i parken 2000 steg. Så fyra varv i parken och hem igen fyller dagsbehovet. Så nu har jag ett mål, att de dagar då jag inte är på friskis och svettas (haha) så ska jag gå minst 4 varv i parken =)



Jag och Freja på vår promenad i solskenet igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0