Renoveringen

Då kära vänner, då kommer vi till det som ni så länge har väntat på: Renoveringen!



Såhär såg det ut när vi började!



Första strykningen med den vita färgen! Fick köra två gånger, för den gula färgen lös igenom.



Dag 3 var det äntligen dags för att måla fondväggen. Pappa och jag hjälptes åt att mäta ut för sträcken, tejpade, mätte, och mätte lite till. Viktig att det blir riktigt bra!

  

Började med den mörkblåa färgen, som dock ser mkt blåare ut i burken än på väggen. Den är dock oroväckande TFF-blå, men den är betydligt mörkare på väggen, som tur är. Kompenserar dock den mörka färgen med en ljusare MFF-blå färg.



Här ser ni båda färgerna!

Och nu till huvudresultatet:



ÄLSKAR vår fondvägg. Underbart fint blev det. Rummet ser MYCKET större ut, det känns som om det är högre i tak. Det blev helt enkelt ett helt nytt rum. På onsdag kommer möblerna. Mer bilder kommer då!!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Avundsjuk? Jag? Nä nä, tänk inte på mig.. Ha ni fint.. Jag bryr mig inte................... ;)

2009-03-31 @ 08:07:48
URL: http://lifeofhannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0