Måttligt delmål!

Jag har kommit fram till ett delmål för mig! Jag börjar jobba den 3 augusti igen. Och på mitt jobb har vi uniform. Och alla som någon gång har använt sig av uniform vet att storlekarna är knepiga. Att man i princip måste gå upp en storlek för att kläderna ska passa.

Jag har aldrig lyckats passa i någon uniform utifrån de storlekar som finna att beställa. Dels för att jag är överviktig och dels då för att modellerna är knepiga.

Precis innan jag blev gravid fick jag mina måttbeställda kjolar och kavaj. Dessa är nu STORA, alldeles för stora för mig.

Så idag när jag var på jobb så skrev jag upp måtten på de storlekar som finns att beställa, så att jag kan beställa kläder ifrån den listan när jag kommer tillbaka.

Jag önskar att jag kan beställa kläder i en storlek 48 när jag återvänder, vilket då innebär en storlek 46 i vanliga butiker.

Detta innebär att jag måste tappa:

21 cm i midjan
18 cm om stussen
15 cm om bysten

Är detta möjligt?
Det är 21 veckor kvar tills jag börjar jobba. Om jag fortsätter att gå ner ca 0,5 kg/vecka så innebär det 10,5 kg mindre.
21 cm i midjan, innebär minus 1 cm i veckan. Hmm... SITUPS deluxe HAHAHA

Ja det är iaf något att sträva efter! Går det så går det!

Kavajen och kjolen jag har är knappt använd, så jag kan ju alltid lämna in det och få det insytt =)





Kommentarer
Postat av: Sandra

Vill du verkligen gå ner så kolla in Cambridgemetoden. Fick mig att tappa 10 kg för några somrar sen :)

2009-03-11 @ 08:47:40
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: sarah

Punktförbränning funkar sådär.

Om du gör situps kommer du får magmuskler... under fettet gör magmusklerna bara att du får en större mage!

Självklart bra att träna upp mage och rygg, men midjan blir inte smalare av sit ups...snarare tvärtom

2009-03-11 @ 19:13:45
URL: http://obeskrivligpassionblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0