Där rök den resan!

Ja igår var då herr och fru Malmborg hos tandläkaren!
Oavsett vad jag skrev igår om tandläkaren så har jag ändrat mig. Tandläkare är satans verk!
fy fy fy!

Fick problem med mina tänder och tandkött under graviditeten, symptom som inte riktigt har försvunnit trots tandborstning, tandtråd och Listerine.

Beskedet?? 3 hål!!!! Höll på att dö. Har haft 1 hål i hela mitt liv.
1 av 3 hål gick att laga utan problem. 2 av 3 hål satt i mina visdomständer och går INTE att laga.
Tänderna måste dras ut. Visst inga problem tänkte jag. Eller hur.
Nog fan ska mina tandrötter spreta åt alla jefla hål, så dom måste skicka en remiss till en tandkirug. Dom måste klyva tanden i två delar och plocka ut den. Och detta i vakentillstånd. Eller inte!
Jag måste ha hästbedövning när dom lagar ett vanligt hål, hur ska dom kunna plocka ut inte en utan TVÅ tänder då??

*gråter*

Och inte nog med det. Mannen min ja han hade också lyckats skrapa ihop till 3 hål!

Billigt! eee NEJ!

Gårdagens undersökning gick på 1100 kr för oss båda.
Nästa gång vi ska dit den 21 april kommer kosta oss ytterligare 2500 kr
sen ska Johan dit igen den 12 maj, och då kommer det kosta 1700 kr till.
Och mina visdomständer kommer kosta oss ungefär 3000 kr.

Härligt! 8300 kr på jefla tänder!

Där rök den Tallinn-resan *gråter*



Kommentarer
Postat av: Emma

Usch så tråkigt att höra att ni inte kommer iväg på er resa. Tror du inte ni lyckas skrapa ihop till det ändå? Håller tummarna för er

2009-03-20 @ 08:58:28
Postat av: ullis

Jag kan trösta dig med att jag drog ut två visdomständer i samband med en operation. De klöv dem precis som du beskriver och det var skitkul! Jag fick nämligen en valium innan och hade världens tripp, låg och skrattade åt allt de gjorde. Så... erbjuder de dig det så ta det för Guds skull. Lite kul måste man ju ha för det priset! Kram

2009-03-20 @ 22:16:38
URL: http://vildas-varld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0