80-talet!- Got to Love it!

1980-talet, got to love it!

själv föddes jag 1982! Så jag var ju ganska liten under 80-talet. Men jag upplevde det mycket genom mina systrar som är 7 och 8 år äldre än mig. Dom var självklart mina förebilder!

Men visst minns jag 80-talet.
Hur jag satt i mitt rum, som förövrigt var en ombyggd klädkammare! *fnissar*, och la puzzel, lyssnade på mina kassettband. kassettbanden ja, tre favoriter: Carolas På Egna Ben, Millas Mirakel Rytmen av ett Regn och Madonnas Like a Virgin. Fast om jag ska vara ärlig så lyssnade jag nog mer på de banden (efter att ha stulit dom av min syster Helen) på 90-talet. För samtliga album släpptes 1984, och då var jag 2 år gammal!



Men här har ni mig, 1985 var året. Ser ni mina fina gardiner, överkast och kuddar?? Ikea a la 80-tal, vita elefanter =) Jag ÄLSKADE det. I sängen ser ni min älskade Smurf också, han följde mig överallt.

Men 80-talet  var mycket våfflat hår, kläder i neonfärger med stora muddar och axelvaddar, ski-pants och benvärmare! =)
Och för guds skull, clips! Ja ni vet såna fina STORA örhänge man lånade av mamma! hihi

På 80-talet var jag mest upptagen av smurfarna, bygga korthus i parkettgolvet och läsa mina böcker som jag fortfarande har kvar, från Kalle Anka klubben =)

Sen hade man ju barnkalas. Gud vad kul man tyckte att det var. Då skulle man äta något spännande, sånt som man inte fick äta annars. Det var exotiskt med pizza, och la man på lite ananas på den, ja då blev det hawaii *fnissar*
Kalaset skulle givetvis ha ballonger, och så skulle man ha sugrör, och var det riktigt festligt då fick man såna sugrör som var snurrande! TUFFT! Tårta var det sällan när jag var liten, det var Bananasplit för hela slanten, med tillhörande prasselparaply o dylikt som dekoration, och givetvis silverkulor och strössel =)





Ett tydligt minne som jag har från 80-talet är släktmiddagarna vi hade med farmor och farfar och pappas syskon i Smyge. Det var roligt, spännande och festligt. Man fick klä upp sig och ha klackaskor ;)


Gruppbild skulle man givetvis ta, något som man är tacksam för idag, för det är inte många bilder man har med alla samlade på. Turkost var en hetfärg på 80-talet som ni ser. Det är jag som står upp mellan raderna. Min mamma står snett bakom mig i en turkos kreation och min syster som sitter på huk framför mig, även hon i turkost haha Ja och jag har självklart en turkos jacka! Min pappa däremot, det är han i den gula tröjan!



Man måste bara älska det. Syrran närmst i bilden, turkos (!!!!!) klänning, och stora vita clipsörhänge till detta, pappa i gultröja, och MATCHANDE kavaj, (de ni), mamma i sin underbara dräkt, som hon förövrigt har sytt själv. Alla blev väl inspirerade av Lena PH på 80-talet HAHA, och längst ut på kanten sitter lilla jag och njuter av min lemonad (ja det var så farfar kallade det).

Vad minns du från 80-talet!

Tack Sandra för att du fick mig att bli nostalgisk idag! *kärlek*

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja tänk om man hade fått uppleva 80-talet. Vilken dröm =)

2009-03-12 @ 11:32:42
URL: http://hanna.ohlzons.com
Postat av: Sandra

HAHAHA underbart!!!! Fy fan vilket mode! HAHAHA



Och du! Luktsuddisarna hade jag glömt!! Haha! Åh så gott de luktade. Undra vad det var för kemiskt skit i dom egentligen?!

Ska på maskerad på lördag på Kockums, vete fan om ajg germig ut i Malmönatten som pirat hehe.. :P

2009-03-12 @ 13:04:24
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: gaystyle

Mina dreads luktar mentol, köpt dreads shampoo med mentol doft. För hade dreads för ett år sen men det stanck så mycket så jag rakade av dem, men nu ska jag vara noga så det luktar gott dygnet runt. :D

2009-03-12 @ 13:39:02
URL: http://gaystyle.se
Postat av: Frida

Vilka härliga bilder.



Vi går gärna på en gungdate med dig och Freja. Valter älskar att gunga. Man börjar inse att nu skall man stå där och sätta fart i ett antal år. Jippi.

2009-03-13 @ 13:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0