Viktig!



Som bekant har jag inte varit på viktväktarna på 7 veckor. Jag har heller inte räknat mina points ordentligt under denna tiden. Jag har tagit sommarlov. Kände att jag förtjänade en paus efter -30 kilo och -122 cm. ;)

Idag ställde jag mig på vågen och jag blev en aningens förvånad när vågen visade att jag minsann gått ner 1,1 kg sen jag var på vv sist. Ganska bra gjort med tanke på all glass, snabbmat (om inte mkt så ändå), öl, mousserat rosévin, kaka, god mat och lite snacks som man har stoppat i sig under dessa 7 veckorna.

Jag blev väldigt glad!

Men vecka 34 börjar allvaret igen, mat och träning på schemat igen! Jag börjar jobba igen den 17 augusti och det blir mycket lättare att hålla koll på pointsen och livet när jag börjar jobba igen :)

Sen har jag faktiskt 19 veckor på mig innan nästa "uppehåll" som är till jul. Har en intern-tävlig/push-klubb på vv-internetforum där målet är -10 kg till nyår. Och på 19 veckor bör jag ju kunna gå ner ytterligare 10 kg!

Snittar jag 0,6 kg/vecka så blir det fina -11,4 kg till den 20 december =) Underbart!

Om jag sedan lyckas gå ner 2,1 kg till så kommer jag nå ett av mina stora delmål... detta till min födelsedag förhoppningsvis =) ska iaf jobba stenhårt för det! Dock kan detta mål bli lite tuffare då det är 3 veckor mellan den 20 dec och min födelsedag den 10 jan, och det är bara en massa gott hela den perioden. Men vem vet... man måste ju ha lite mål... och om jag lyckas med de där 11,4 kg fram till jul så lär ju motivationen infinna sig för att losa de andra 2,1 kg :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0