Så JÄVLA nöjd!

Idag träffade jag Syster Birgitta, vår företagssköterska på jobb. Skulle kolla mitt blodtryck. Fick nämligen ett förnyat recept på mina tabletter Reductil.

För tre månader sedan då jag träffade Dr Bonnie så hade jag konstant huvudvärk och mådde allmänt psykiskt dåligt. Jag var rädd nere och stressad över att min viktminskning var nästintill obefintlig! (i min värld)

Kollade då mit blodtryck, och fick en CHOCK. 134/105 låg det på då, inte alls bra :(

Började med Reductilen och vv-mat, lagom motion....

En månad senare var jag på Öresundshälsan igen och kollade mitt blodtryck, huvudvärken hade försvunnit delvis.. och jag började må bättre. Blodtrycket låg då på 125/85, fortfarande lite förhögt, men jag hade gått ner 5 kilo på den månaden.

Idag träffade jag då syster Birgitta för att kolla mitt blodtryck igen! Det har gått tre månader, och vågen visar -12 kg sen jag började med tabletterna. Vad säger blodtrycket nu då??

Håll i er: 115/70

Tjoohooo!!! Fan va jag är  bra!!!


Kommentarer
Postat av: Helle

Att du är bra är inget nytt Kimzan! Bara så du vet! :-) Men kul att du nu förstår det vi alla vetat länge :-) Puss!

2009-07-29 @ 18:04:41
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Anonym

konstigt du gått ner 12 kg på tre månader när du för 4 dagar sen skrev att du bara gått ner 1,1 kg på dom senaste 7 veckorna hm men men

2009-07-29 @ 21:34:22
Postat av: Kimzan

Det är väl inte så konstigt... jag gick ner lite mer än 5 kg de första 4 veckorna, det har gått 17 veckor sedan jag började med tabletterna, 17-4= 13 veckor. 13 veckor minus de 7 som jag inte brytt mig ger 6 veckor. Och jag gick ner 5 kilo den första månaden vilket innebär 7 kilo kvar att fördela på 13 veckor, och 7 av dessa har resulterat i -1,1kg, då återstår 5,9 kg, 5,9 kg på 6 veckor är vad jag har gått ner sen, alltså ca 1 kg/vecka.... Inget konstigt alls med detta... men om du fortfarande tycker det är konstigt så får det ju stå för dig!

2009-07-29 @ 22:01:02
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Anonym

du äter väl fortfarande tabletterna? Så hoppas de funkar så då är det väl ok blodtryck..

2009-07-30 @ 09:41:20
Postat av: Kimzan

Ja jag äter fortfarande tabletterna.... Men jag förstår inte din kommentar om att !då är det väl ok blodtryck". Ett ok blodtryck är 120/80, och jag ligger på 115/70... då har jag ju bra blodtrycket, speciellt när mitt blodtryck låg på 134/105 för 3 månader sedan!

2009-07-30 @ 15:27:58
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack vare piller..

2009-07-31 @ 09:28:09
Postat av: Kimzan

du anonyma person som gillar att kommentera i min blogg, du har rätt till detta, men det hade varit trevligt om du hade velat vara icke anonym, du får ha vilken åsikt du vill.... Men det blir lite svårt att svara dig!



Jag har inte gått ner i vikt enbart pga av tabletterna! Tabletterna hjälper mig endast att hålla sötsuget borta och öka mättnads känslan! Utöver detta så kör jag med viktväktarna.... och tränar, så jag jobbar för min viktminskning, den har inte kommit gratis!

2009-07-31 @ 09:30:58
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0