Lägesrapport- Budgivningen!

Johanna ringde precis och meddelande att spekulanterna 1, de äldre utlänska paret har lagt ett bud på 950 000 kr. Men med kravet att vi säljer till dom. Att vi inte kör visningen på fredag.

Om vi ringer de andra så finns inte deras bud kvar. Och som jag och Johanna resonerade de andra två spekulanterna är inte lika köpstarka som det här paret. Tjejen sitter på en lägenhet som ägs av hennes mamma och pappa och de andra paret som ville komma på fredag sitter i en hyres lägenhet. Detta behöver ju inte innebära att dom inte har kapital, men chansen att dom skulle ha det är kanske inte så stor iheller. Och då kanske dom inte får lån iheller.

Och dagarna börjar ticka, det är bara 2 veckor kvar av julimånad..... och den 12 aug måste vi ha en köpare av vår lägenhet!

Jag har pratat med Johan och han tycker att vi ska säga 965 000 kr och att vi skriver papperna imorgon! Om dom säger nej så säger vi okej, man kan ju alltid försöka.....

fördelen med att sälja till det här paret är att dom är flexibla så inflyttning kan bli närsom, och om det är okej med säljarna av huset så kanske vi kan flytta fram inflyttningsdatumen på huset så att vi hinner flytta innan jag börjar jobba :) för då är freja på inskolning, jag är ledig, vilket innebär att vi kan komma på plats i huset ganska så fort =)

Jag lovar att återkomma med hur det blir!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men..så det första paret ä villiga att köpa för 950 och de vill verkligen HA lgenheten. Så länge r jag med, men jag skulle aldrig någonsin låta dem bestämma ifall det skal lbli budgivning eller inte, antingen blir lägenheten deras för 950 eller någon annas för dyrare peng, dvs bättre för er.

Finns inte på världkarta att de skulle säga nej bara för att ni har en visning till, de vill bara få er o sälja till dem o det fort.

ha en visning till och antingen får 950 eller så får ni mer.

2009-07-15 @ 15:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0