Kattafan???

Som jag tidigare har berättat så har Gucci med all säkerhet fått urinvägsinfektion.
Igår kl 1915 var vi hos veterinären!
Kostade oss 600 kr för besöket, 52 kr för plastkulor, 151,50 för medicin- smärtstillande!

Ingen antibiotika!
Man var tvungen att ta ett urinprov på henne först. Så vi fick köpa med oss plastkulor hem som man ska lägga i lådan istället för sand, och sen suga upp urinet i en spruta!

Detta gjorde vi imorse. Och fy va ont det gjorde i mig. Guccis urin var helt rött. Massa blod i urinet. Stackars lilla katt!
Johan körde och lämnade urinprovet imorse och fick kommentaren "det ser inte så friskt ut" när han överlämnade röret!

stackars min lilla katt. dessutom får hon bo på balkongen, till hennes förtret, för hon går o skvätter överallt, och jag vill verkligen inte ha en lägenhet som stinker kattpiss, för det finns nog ingen värre doft. Hur som helst så kostade provtagningen av hennes urin 260 kr. Och det kommer säkert tillkomma kostnader för antibiotika idag.

Kollade upp Guccis försäkring som vi har på Folksam. En självrisk på 1500 kr och sen en rörlig självrisk på 20% utöver det. Kollade upp andra försäkringsbolag efter det för att se vad självrisken är hos andra.

Agria försäkrar inte katter som är äldre än 6 år. IF kostade 988 kr per år, dubbelt så mkt som vi betalar nu, dom hade visserligen en lägre självrisk på 1400kr men en rörlig självrisk på 25%, dessutom var deras sjukpreiod på 90 dgr, medans vår på folksam är på 125 dgr.

Så när man kollade på andra försäkringar så var ändå vår en bra, även om den suger FETT just nu!
Men om man köper djur, så ska man ta hand om dom. Man har ett ansvar, och det är klart Gucci ska få all hjälp hon behöver. Min lilla kissekatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0