Veckans: men va fan!

Veckans men va fan nr 1:
SAAB! Sluta tjata. Allvarligt talat, låt Saab gå i konkurrs, om ingen köper bilarna, finns det ingen marknad för Saab. Så varför ska regeringen då gå in med SKATTEBETALRNAS PENGAR och rädda Saab. Håller med Maud Olofsson när hon sa till Metallarbetarns fack att dom kunde ju gå med lite pengar, dom har ju trots allt pengar i sin kassa. Nämen, tänka sig det kunde man ju inte. Det var ju facketsmedlemmars pengar. Jaha, men man tycker att mina skattepengar ska gå till Saab. Aja nu får ni ge er.
Visst är det tråkigt att ett svenskt företag ska gå i konkurrs och försvinna. Men så fungerar världen, det är marknadsekonomin som styr. Efterfrågan styr ALLT!
Det är ju inte första gången som företag av stark svensk karaktär försvinner! Som Malmöbo minns jag än när Kockums kranen plockades ner och skeppades iväg. Men det var ju långt innan dess som varvsindustrin försvann härifrån. Det är så det fungerar. Det som inte säljer, är för dyrt, det försvinner, och ersätts med något bättre, billigare och nyare.

Veckans men va fan 2:
Svensk folkdräkt med slöja!
Allvarligt talat går inte anpassningen förlångt i det här landet? Okej, det är kanske inte många i Sverige som använder sig av folkdräkten längre, men det finns nästan inget som är mer svenskt än just folkdräkten. Jag har inga problem med att de så kallade nysvenskarna vill vara svenska. Men så vitt jag vet är vi inte muslimer i det här landet, vi är ett kristet land, uppbyggt på kristna värderingar. Och slöja ingår inte i den uppbyggnaden!
Men som jag skrev ovan i men va fan 1, så förnyas allting och bytt ut och kompletteras. Men ibland blir jag lite rädd.Ska allt som är svenskkultur försvinna, blandas upp med det "nya" Sverige. 'suckar*

Veckans med va fan 3:
Varför blandar man ihop POLITIK och SPORT? Tycker det är idiotiskt att man ska spela tennismatchen i Malmö utan publik, för att visa Israel att man inte håller med om deras sett att agera. Herregud. Vad har de arma tennisspelarna från Israel med politiken i deras land att göra? Jag visste inte att det var fritidsnämden i Malmö som ansvarade för svensk utrikespolitik!

det var allt för den här gången!

Kommentarer
Postat av: veronica

jag håller med dig på alla tre punkterna!!! :) Bra skrivet!

Kramar Virre

2009-02-23 @ 14:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0