Rasism?!?

Det finns väl ingen som har kunnat undgå Malmö Polisernas uttalande om visa personer på Rosengård?!
Nyheten har gått varm på tv4 morgon hela morgonen. Men ni får ursäkta mig, jag blir mest upprörd över att man kallar det rasism.
Nej, det är inte ett korrekt uppförande av polisen och dom borde väl agerat lite smartare, kan man ju tycka!

Följande dialog har fastnat på film:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Den lille apajäveln. Ska jag göra han steril när jag får tag på honom?"

"Ja han ska ha sig duktigt med stryk så han inte kan stå på benen", svarar en kollega.

Senare säger en polis:
"Jag håller med han gubben på Ica: "ni är komna till fel kommun, blattajävlar'".
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Orden apajävel och blattajävel är det som gör poliserna till rastister! Hård ord? Ja det är det kanske!
Det kan ju självklart vara så att just de här poliserna är rasister och är allmänt korkade för att förstå bättre.

Men det skulle lika väl kunna ha varit jag som sagt just dom orden om samma personer. Att göra någon steril och slå någon är inget jag kan förstå däremot,

Men jag tror, personligen, att de här uttalandena grundar sig i något mer, något större och djupare.
Ren frustration och ilska!

Vet inte om ni har följt med i händelseförloppet ute på Rosengård?! Men bor man i Malmö så är nyheterna om vad som händer på Rosengård något som förföljt oss i månader. Och man tröttnar. Tro mig, man tröttnar så fruktansvärt mycket på allt skit att man faktiskt nästan börjar sympatisera med korkade poliser!

Malmö Polisen som jobbar med just Rosengård som område börjar tröttna. För det har varit en lång rad av bränder, slagsmål, bilbomber, brinnande containrar, stenkastning mot polis och brandkår. Och nu senast ett våldsamt upplopp för att en förening fick sitt kontrakt på en källarlokal indraget, en källarlokal som användes till moské!

Min fråga blir följande: En moské i en källarlokal på Rosengård? Varför det? Räcker det inte med att ni har en av landets största moskéer på andra sidan vägen?

Okej att man blir ledsen, upprörd och besviken över att någon sätter sig på tvären för ens verksamhet. Så långt är jag med. MEN att man välter halva sin stadsdel och sätter fyr på allt man ser över det. NEJ det förstår jag inte.
Så när sen polisen "uttalar sig rasistiskt" mot dessa människor,ja då helt plötsligt "blir det synd om" de här personerna som bär sig illa åt!

Hur gick det till???

Jag beundrar polisen som överhuvudtaget orkar bry sig! Som gör sitt jobb. Om än något klumpigt i visa fall. Jag hade inte orkat. Jag bor ett stenkast från Rosengård, och jag orkar inte bry mig. Jag blir bara så förbannad över att visa människor tydligen får bete sig som dom vill och kommer undan med det. Sen när polisen gör sitt jobb, och vid någon svag sekund uttalar sin frustration så är det rasism, internutredningar och nyhetsrapportering 24 timmar om dygnet *suck*

ja ni får ursäkta mig! men jag orkar verkligen inte bry mig eller tycka synd om någon!

Möjligtvis så tycker jag synd om alla dom som tror att Sverige är världens pekpinne!

Kommentarer
Postat av: Sandra

http://www.youtube.com/watch?v=jhdqcbgFOOo



Hela klippet, dvs inte bara det media valt att belysa. Moskélokalen hade varit uppsagd ETT ÅR, det struntar man också i.. :S Sjukt!

2009-02-11 @ 14:57:31
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0