Kungligt!

ÄNTLIGEN!!!
Ja det är väl ingen som har kunnat undgå gårdagens stora nyhet. Kronprinsessan Victoria gifter sig med sin Daniel Westling 2010! Fantastiskt!

Jag är kluven, jag gillar kungahuset, jag tycker att vi har sympatiska personer i vårt kungahus!
Men det känns förlegat att pappa Kungen måste ge sitt medgivande och att regeringen ska godkänna Kronprinsessans beslut!

Men det är ju så vår grundlag ser ut, den härstammar från 1800-talet. Men samtidigt så känns det onödigt att göra en stor grej av det. För Victoria fick ju den hon ville ha, Kungen gav sitt medgivande och regeringen likaså. Så egentligen fick hon ju välja själv. Det andra är ju bara formaliteter!

Däremot kunde jag inte låta bli att fnissa när jag såg deras presskonferens. När Daniel hela tiden refererar till Kronprinsessan, och så sitter hon sidanom. Hehe. Men han gjorde bra ifrån sig. Jag gillar hans självinsikt när han svarade på frågan om hur han såg på deras bröllop, om det fanns önskemål, och han svarade: Ja jag hade tänkt mig något litet ;)

HAHA Eller hur!
snacka om att kille har press på sig. Men det känns rätt. Dom har varit tillsammans i 7 år, han har hunnit lära sig massor om vad det är som kommer krävas av honom.

Och jag vill ge kungahuset en stor eloge, dels för att dom la ut hela tillkännagivandet på Hovets hemsida, och sen för att Kronprinsessan gifter sig med en man av folket. För Sverige i tiden, i sin rätta betydelse!

Hurra hurra hurra! För Victoria och Daniel, hoppas dom blir mycket lyckliga! Dessutom tycker jag Kungen verkar vara en rolig prick ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0