Inrednings planer!

Sitter och funderar på om vi inte ska ta och fixa vardagsrummet....
Hmm.. vi måste skaffa mer förvaring! Och jag vill ha andra färger.

Har räknat lite på det, och kan nog fixa till här och komma undan med ca 15.000kr *ler*

det jag/vi hade tänkt oss är i så fall:

* en fondvägg i vit och två/tre olika blåa färger, vågräta linjer på ena långväggen
* Gardrober på ena kortväggen, vita med skjutdörrar, 150 cm långa
* 6 st vita cd/dvd-hyllor
* Tre vitrinskåp till vår glaskonst
* Nya gardiner och matchande kuddöverdrag
* Ny klädsel till soffan
* Ny matta
* en dubbel gardrob i hallen i ek, precis som de vi redan har.

Härligt med en pappa som är målare, köper vi ovanstående grejer, är det fixat på en helg =)

Hmm... ska nog kolla över våra besparingar och höra med pappa när han kan tänkas ha tid. Till påsk kanske??
*drömmer mig iväg*

Lite bilder på vad jag/vi hade tänkt oss:


Gardroben i vardagsrummet

Soffklädseln


Gardiner och kuddar i det här tyget

De här vitrinskåpen


de här cd/dvd-ställen

Och en enkel blå matta, om vi inte hittar ngn annan snygg sak någon annastans!

Hur låter det??
Hmm, det här måste vi planera vidare på! *smider planer*

Kommentarer
Postat av: Hanna

Var kommer cd/dvd hyllan ifrån? Ikea?

Den ser ut som dom vi har hemma..helt underbara och väldigt bra måste jag säga =)

2009-02-09 @ 21:00:29
URL: http://hanna.ohlzons.com
Postat av: Alex

Tänk på att vitrinskåp inte är någon höjdare när Freja blir äldre. Vi ångrar bittert vårt vitrinskåp nu.. :)

2009-02-10 @ 10:08:07
URL: http://vildas-varld.blogspot.com
Postat av: ulrika

Har jag skrivit ngt om vitrinskåp? Skulle i så fall vara att det kommer små fingeravtryck så fort man vänder ryggen till. Vi har ju ett vitrinskåp utan ben som sitter fast på väggen och tyvärr vill Vilda sitta i detta. Annars har jag inget emot denna typen av möbel... :-) Kram

2009-02-10 @ 19:53:04
URL: http://vildas-varld.blogspot.com
Postat av: Marre

Är ni iallafall två om att tycka om det, så är det bara till att köra på.. hihi.

Fint vardagsrum ni kommer att ha, inte för att jag inte tycker om det ni har nu. Den ni har nu är väldigt mysig. :)

2009-02-11 @ 22:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0