Helgens bravader!

Här kommer summeringen av helgens bravader!
Lördagen började med babysim för Freja. Fast hon tyckte inte alls att det var så roligt som första gången. Hon var trött, lite förkyld och allmänt gnällig.
Det som var positivt med babysimmet i lördags var att tjejen som håller i det föreslog att vi skulle komma en halvtimme tidigare nästa lördag, för att i den gruppen är det bara yngre barn. =) Så det ser vi framemot.

Efter babysimmet åkte vi hem till Frejas farmor och farfar. Det var premiär för Frejas första övernattning där!

Efter att vi lämnat av henne så åkte vi bort till MFFs träningsplan för att se årets första hemmamatch, träningsmatch mot Bois. Kallt som fan, men matchen slutade 3-0. Fast vi gick i halvlek för jag höll på att dö av köldskador ;)

Vi åkte hem och packade ihop våra saker, sen begav vi oss med bussen till Centralen för att ta oss vidare med tåget till Köpenhamn och Scandic Copenhagen!

När vi kom till Kph så bara regnade det, så det blev till att checka in med en gång. Hade ju inget paraply så det var inte riktigt läge för en promenad längst Ströget!

Vi checkade in, sen gick vi ner i restuarangen och beställde vars en öl och mat. Gud vad gott det var med öl.... *mums*
Åt carpaccio till förrätt, SÅ gott! Lite lite salt bara, men jag saltade själv! hihi
Sen beställde vi den klassiska Scandic Burgaren till varmrätt, det är typ enda gången jag äter hambugare. MEN vi fick vänta på den i 45 minuter. Helt galet. Servitrisen bad om ursäkt fyra ggr. Vet inte var det tog så lång tid. Men men, vi blev bjudna på vars en öl iaf som kompensation. Och det var ju trevligt!

Efter en god middag gick vi upp på rummet där vi korkade upp champangen och bänkade oss framför tvn. MELODIFESTIVALEN!!! Ja dom är svensk tv i Danmark hehe

Ja, vad som man säga om det. Hmm.... Alcazar var bäst. Så det var ju helt rätt att dom gick vidare. Sen är jag ju lite konstig med jag ÄLSKADE Af Ugglas låt, inte för att den var en schlagerlåt. Men hennes musikalitet är det inte många som slår. Sen är låten lagom annorlunda för att kunna gå hem i öst hehe

Efter Melodifestivalen hoppade jag ner i ett varmt bad med min champange. Passade på att fila. peela och raka haha
Så skönt. Har ju inget badkar hemma så jag tyckte det var riktigt skönt att få bada.

Efter badet så bäddade vi ner oss i sängen och kollade på gratis (man ska ju ha ngn förmån som Scandic anställd) pay-per-view. Kollade på tre filmer tror jag, hehe, inte ofta man får göra det med en liten tjej hemma.
Underbart. Sen somnade vi gott och fick sova 8 oavbruten sömn. LYXIGT!

På söndagen blev det ingen "ligga-i-sängen-och-dra-morgon". Utan uppvid 8 för kl 11 skulle vi vara i kyrkan i Malmö och hämta Frejas körsbär.

Gudstjänsten gick bra, och Freja fick sitt körsbär. =)

Bilder från helgen hittar ni här nedan!
Hoppas att ni också har haft en trevlig helg!


    
      
    
 
   


Kommentarer
Postat av: missyM

HÄRLIGT!

2009-02-09 @ 17:24:37
URL: http://metrobloggen.se/missym

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0