Bjuda in till våra måltider!

Ja iår var jag och Freja på BVC för boel-testet. allting gick perfekt. Freja pratade oavbrutet från den stunden vi steg in på bvc tills vi gick. Och bvc-sköterskan är helt såld på min unge. Freja flörtade och skrattat flitigt!
Bvc-sköterskan sa det att Freja är väldigt tidig med sitt "tal". Hon fick höra prov på alla nya fina ord också. det var en riktigt bra dag igår.

Bvc-sköterskan pratade med mig/oss om att det nu är dags att bjuda in Freja till våra måltider, dvs att man inte ska behöva ge så mycket välling/ersättning som man har gjort tidigare. Utan om man äter fem mål om dagen så ska max 2 av dessa vara välling.

Men imorse så prövade jag något nytt. Freja fick lite vaniljyoggi, en halv banan och en halv macka med smör på. Och hon tuggade glatt på. Sötnosen!
Men jag har lite svårt för det.... alltså jag vet att hon kan tugga, men att börja ge henne vår mat det betyder ju att hon växer och inte längre är min pluttiga lilla bebis! Men jag tycker det är fantastiskt roligt att följa hennes utveckling, men tiden går bara så fasligt fort!

Men det är klart att hon ska få utvecklas och utforska vår matvärld.... Mamma ska inte gör henne mindre än vad hon är! Hon är ändå min bebis ;)

      

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vi har börjat ge Aurora lite av vår mat & lite roligare mellanmål.. vet precus hur de känns & de är som du säger, våra barn är inte vår pluttisar längre. Synd att tiden flyger iväg!

2009-02-17 @ 16:59:38
URL: http://jjossefajn.blogg.se/
Postat av: ulrika

Gud ja, det bara rasslar på. Ibland vill man stanna tiden så man hinner med. Kram /U & V

2009-02-17 @ 19:13:27
URL: http://vildas-varld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0