Tuff natt/morgon!

Godmiddag!

Det har inte varit en lätt natt i natt. Ingen lätt kväll igår iheller. Och ingen lätt morgon iheller för den delen.
Min lillskrutta är SÅ gnällig, febrig, snuvig och allmänt "vill-inte".

Anledning: Tveklöst tänder på gång!
Hon saglar som en öppen kran!

Igår 1930 var hon SÅ trött så då fick hon gå och lägga sig. Kl 21 vaknade hon och bara grät! Tillslut somnade hon i min famn kl 23. Då gick jag in och la henne i hennes säng. Och gick själv och la mig, för jag misstänkte att det skulle bli en "rolig" natt i natt.

kl 01.16 vaknade fröken Malmborg och grät, gick in och tog upp henne, gav henne näsdroppar, och vaggade henne till sömns. Tog 5 min sen sov hon igen..... in och la mig!

kl 02.46 vaknade fröken igen, samma visa igen....

kl 03.30 vaknade hon igen.... favorit i repris....

kl 05.45 vaknade hon igen.... helt igenomtäppt... nässug, nässpray, illvrål och tårar.... vyssad till sömns.... in och puffa kudden igen!

kl 07.02 vaknar hon.... gick in och tog upp henne, bytade blöja, gav henne en flaska välling och sen la jag henne igen, och hon somnade om.

kl 08.24 vaknar Freja igen och vi bestämmer oss alla för att stiga upp!

Tar hennes temp och hon ligger på 38,5 grader, ger henne panodil, suger hennes näsa, ger henne nässpray! sätter oss i soffan och hon mumsar på en banan. Fortfarande trötta båda två efter nattens bravader..... Febern verkar lägga sig och hon piggnar till.

Freja leker lite i vardagsrummet och är glad, läser i sina böcker, jagar katten... allt är som vanligt för 20 minuter.

vid 10.45 snubblar Freja på sina trötta fötter och dunkar kinden i vardagsrumsbordet, kinden bir genast röd och blå          
:( MASSA tårar :(

Hon somnar i mitt knä av utmattning... försöker lägga henne i hennes säng, hon vaknar med en gång och bara gråter.
Johan stack och köpte fika-bular vid 1115 och vi fikar... lyckas få i Freja en halv mugg nyponsoppa och en halv macka... och NU äntligen... kl är 12... och fröken SOVER!!!

Hoppas nu hon sover till iaf 1345.... så vi kan åka till Bara och Familjen Florén och vara glada och pigga! Men oavsett vad så kommer Freja glömma bort sin grinighet så fort hon träffar Elias!

Hoppas vi får en lugnare natt i natt.... känns tråkigt att behöva avsluta vår gemensamma tid hemma såhär... på måndag börjar ju allvaret... dagistajm!



Kommentarer
Postat av: Karin

Hoppas ni får sova lite mer inatt både du o skruttan.

Det där m tänder är ingen rolig historia!



Tack snälla du, hon gör mig glad :)

Busig som få och jättesällskapssjuk :)



Kram K

2009-08-02 @ 01:36:37
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Hanna och Julius

Stackars liten.. Vad jobbigt det måste vara för er alla. Hoppas hon kan sova lite under dagen, och kanske du med. =)



Kram

2009-08-02 @ 09:08:31
URL: http://hanna.ohlzons.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0