Otroligt men sant!



Jag ska villigt erkänna att jag en är en de supportrar som har skanderat: SÄTT HONOM PÅ BÄNKEN FÖRHELVETE!

Jag har också undrat hur många chanser en spelare ska få innan man byter ut honom?
Wilton gick åter ut på plan igår i derbyt mot Trelleborg. Sin 14 match från start. Hur många mål? INGA!
Malmö FF har betalat miljonbelopp för brassen för att han ska göra just, MÅL! Men resultaten har uteblivit gång på gång på gång.

Och senaste mot AIK hemma så andades brassen frustration så att det kändes hela vägen hem till tv-sofforna!

Jag har länge undrat varför inte Rolle ger Agon, Molins och Jiloan chansen ifrån start istället för att var eviga gång satsa på Wilton och Ofere!

Idag är jag dock tacksam över att Rolle har mer tålamod än Malmös supportrar. Att han har kört på sin linje, trots uteblivna poäng. Det visar nämligen på att han tror på sin spelidé, och han tror på sina spelare!
För igår hände det, det som vi väntat på SÅ länge. Wilton gjorde ÄNTLIGEN mål!

Som Malmö supporter har jag slutat åka till Trelleborg för att följa derbyt på plats. För det har varit år efter år som man åkt hem med max 1 poäng, oftast 0 poäng. Inget roligt!

Man ska INTE förlora på Tjångavallen (Vångavallen), men ändå gör vi det..... TFF är lillebror... som spelar hawaiifotboll, vars lag består av gamla mffare. Borde vi inte kunna överbemästra dessa tångluktande spelare från hålan Trelleborg, palmernas stad *asgarvar* Tydligen inte!

Men se, även igår hände det som man väntat på SÅ länge. Malmö gick ledande ifrån tjångavallen. 0-2 dessutom!
Underbart!!

Härligt för mina himmelsblåa vänner som CYKLAT från Malmö till Trelleborg för att stötta laget. Hatten av för er, i med och motgång tillsammans!

Kommentarer
Postat av: jane

Inte för att egentligen bryr mig om fotboll ;) MEN jag bor i Trelleborg som faktiskt kan vara en charmig liten håla ;)

2009-08-09 @ 20:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0