Första dagen!

Idag var det då dags för årets första jobbdag!
Kl 0600 ringde klockan, och jag steg upp utan problem. Hoppa in i duschen och gjorde mig i ordning. kl 0630 vaknade Freja, så jag tog upp henne, klädde på henne och gav henne välling, pussade på henne och gosade lite.
0645 väckte jag Johan, och sen stack jag till jobb.

En lugn start idag, endast 2 konferenser!
så jag har hunnit med att uppdatera mig hyfsat!

Det hade gått bra imorse när Johan hade lämnat Freja på dagis, men enligt Johan själv så grät hon när han skulle gå, enligt personalen hade hon gnytt lite. Men det är klart att det smärtar i pappas hjärta när lilltösen ska vara på dagis!
Stor omställning för Johan!

Hursomhelst så hade det gått superbra idag också, Freja hade befunnit sig mer eller mindre hela dagen på en annan avdelning, nämligen den för 5 åringarna, haha! Hon somnade efter lunchen på sin madrass, och sov 1½ timme. Jag hämtade henne 1415. Så vi åt mellis hemma, och sen mös vi i soffan!

Det känns superbra det här! Visst känns det lite konstigt att inte träffa Freja hela dagarna, men Freja har det bra på dagis, betydligt roligare där än hemma med mig! Och jag kommer hämta henne runt 14-15-tiden hela veckan eftersom det är lite att göra denna veckan, och det känns bra!

En bra första dag på jobbet med andra ord!



förresten, Elin är ju världens bästa kollega, hon ringde idag till mig och sjöng: Det är ingen vanlig dag för det är Kimzans första arbetsdag, hurra hurra hurra :) Va gulligt!
Och Pia, vår Rev Man, hon hade tänkt köpa blommor till mig, men hade inte hunnit, men vi hade en frukostdate iaf.
Jag tyckte minst att det skulle stå en stråkkvartett i lobbyn och välkomna mig ;)

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken gullig arbetskompis!

O va skönt att det går bra m Freja :)



Ja jag mår mycket bättre! Mycket är nog tack vare viktnedgången och att jag börjat träna så smått :)

Pink ska bli grymt! Fick väl inte de bästa platserna men men...Jag kommer nog gapa o skrika så taket höjs på globen iaf ;)



Kramar till dig!

2009-08-18 @ 01:35:12
URL: http://lillak24.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0