Fördelarna och fördelarna!

Igår när jag gick och la mig låg jag och funderade över alla fördelar med att flytta till huset!

Detta kommer jag INTE sakna med att bo i lägenhet:
* Alla oljud från grannarna
* Alla oljud från idioterna som kör som ännu större idioter nere på gatan
* Att man måste bära upp allting till tredje våningen
* Att jag måste väcka Freja om hon har somnat i vagnen när vi har varit ute, för att få upp henne.
* Att man måste ta hänsyn till grannarna när man renoverar/har fest osv



Det HÄR kommer göra mig så gladare i huset:

* Man har TVÅ uteplatser
* Freja kan leka i trädgården i tid och otid utan att man måste böka med vagn och hela köret
* Freja kan få en egen liten pool som hon kan plaska i i trädgården.
* Man behöver inte bära matkassarna med än IN.... =)
* Det finns två badrum så man behöver aldrig vänta på att Johan ska bli klar innan man själv kan göra sig iordning, eller tvärtom.
* Vi får ett rum extra så att man kan använda vars en dator när man vill... utan att störa Freja!
* Vi kommer få en stor klädkammare så jag får plats med alla mina kläder och skor ;)
* Man kan äntligen bjuda hem lite mer folk på en och samma gång, OCH få plats!
* Kommer äntligen kunna bada badkar igen.... det var typ 15 år sedan man gjorde det....
* Sarah kan komma och hälsa på oss utan att dö! =)
* Man har ett förråd där man kan bunkra upp med saker så som dryck av diverse slag, kattsand och kattmat i storpack =)


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag håller med dig om allt du skriver, jag längtar själv sååååå mycket till vi flyttar till vårt hus. Speciellt som jag har varit och tittat på Annas hus idag. De håller på att flytta in nu och jag vill bara att det ska vara 26 september typ nu så vi oxå får flytta in =)

2009-08-02 @ 18:13:19
URL: http://grodan.panatet.se
Postat av: Annika

Skönt med hus! Längtar tills det blir vår tur även om det dröjer många år. Grannar får ni ju ändå att ta hänsyn till eftersom det är radhus ni ska bo i men så skönt att slippa grannar i varje vägg!!! Är mer än måttligt trött på mina grannar vill jag lova.

2009-08-02 @ 23:21:31
Postat av: Missy M

Förstår att ni vill flytta. jisses alltså.



Jag bor i det bästa huset evver. Har bara flyttat runt i huset sen 1999. ;o) Nu igen när vi vill ha större så blir det i samma hus om allt går planerat. Få unnade att bo som vi faktiskt.



Har kollat på villor sen flera år tillaka och vi är så sjukt kräsna, medvetna om hur vi vill ha det, så vi lär få vänta tills vi har ett par miljonr till o kan bygga själva från grunden, bara rakt av liksom.

Måste kännas så skönt att ha hittat sitt drömhem ju! Bara att gratulera!!! Det känns som något unikt att ha "hittat hem" ju.



Puss

2009-08-03 @ 00:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0