Uppsökande av information!

Jag har spenderat morgonen med att sitta på Kirsebergs stadsdelsförvaltnings hemsida och läst på om de olika förskolorna som ligger här, och som jag har anmält ett intresse till för Frejas del.

Och jag måste säga det att jag är lugnar nu. Min okunskap tog överhanden då insikten att jag snart ska lämna min dotter och återgår till jobbet.

Många förskolor i vår närhet har bra upplägg. 16 barn per avdelning med 3 personal. Och många förskolor med åldersanpassade grupper. Så det känns riktigt bra. Och efter vad jag har läst till mig idag så har jag hittat ett par favoriter.

Så nu är jag lugn!
Klart att Freja ska gå på dagis, hon kommer ha jättekul!

viktiga delar i förskolans verksamhet som jag prioriterar är:
* ute lekar
* Sova ute¨
* Gymnastik/rytmik minst en gång i veckan
* Hälsosam mat
* Sång och musik
* Grupper där de yngre barnen är för sig själv
* Visioner om att försöka komma ifrån förskolan en gång i veckan!

Och jag har hittat iaf två förskolor som uppfyller mina prioriteringar =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja mer än hon får hemma

2009-04-06 @ 11:12:27
Postat av: Frida

Vad kul att du känner dig lugnare. Det kommer kännas ännu bättre om du går och hälsar på. Ja Valter går fortfarande på babysim på Tisdagar. Han tycker det är så fruktansvärt kul. Det är alltid lika kul att se han i vattnet. Ha det bra frida

2009-04-06 @ 12:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0