Nästintill religiöst!

OJ OJ OJ! Nu ska ni få höra om århundradets bästa fotbollsupplevelse!

Frågan var inte OM jag var nervös inför matchen, utan HUR nervös jag var!
GALET! Jag lyckade dock lugna ner mig lite genom ett skivstångspass som nästan skapade en nära döden upplevelse för mig. Shit va jobbigt det var! Men det kändes skönt efteråt!

Efter träningspasset åkte vi hem till mina föräldrar för att äta en supergod lunch, under lunchen var det bara fotbollssnack, och till kaffet laddade jag upp med lite mff-sånger! Pulsen var HÖG!
1530 åkte vi mot Malmö.... SÅ nervös när jag satte mig i bilen! Men LYCKLIG!

Matchen började inte förrän kl 18, men man kände på sig att det skulle komma mkt folk så det var bättre att vara i god tid!
Lyxigt som vi har det parkerade vi på min morbrors parkeringsplats 5 min ifrån stadion! Och så började vi promenaden mot Swedbank....*pirrigt*

  

trots att kön ringlade sig lång så gick det snabbt att komma in, och vilken ingång!


Jag blev nästan religiös när jag kom in. VILKEN ARENA! Det kändes som om man stod på planen. ÖVERFETT! Jag behöver väl knappast förtydliga att jag var LYRISK!


Invigningen var trevlig i vårens gassande sol! Olle Persson var där och sjöng "var ska vi sova i natt", vilket efterföljdes av en sjungande klack "olof persson, olof persson"... Och Olle bländade av ett stort leende som tack! Därefter kom Advance Patrol och körde "Välkommen till Malme". Och sen kom min pappas favorit Nisse Hellberg och körde "Doft av läder". UNDERBART!

Matias Conchas bror, den stora tenoren, förärade dagen med att tillsammans med folksamlingen sjunga MFF Hymnen! SÅ pampigt, så ljuvligt, så premiär, så underbart, så taggade, SÅ LYCKLIG!



Något som också var otroligt trevligt var hyllningen av gamla spelare! Schwarz kom, Roy Andersson kom, Patrik Andersson kom, Skoog kom, Anders Andersson kom och till sist den som vi väntat på...nej inte zlatan.... BOSSE LARSSON!!!!!

Klacken sjöng högt och klart sin hyllning: "Larsson, Larsson, världens bästa Larsson, Bosse, Bosse, Bosse, Bosse Larsson!!!"

Jag grät av lycka!

Och i och med Bosses ingång var också matchbollen på plats, och matchen kunde börja!
Första halvlek var lite taffliga, en tung Ofere som mest såg klumpig och felplacerad ut. Men förövrigt var det en godkänd halvlek, mållös sådan dock. Däremot hade ÖIS sin första och enda målchans redan i startminuterna, men Sankan räddade, om än taffligt! Första halvleks bästa spelare var ändå Rickardo, han var överallt!

Andra halvlek blev en riktig målfest. Labinot Harbuzi fick äran, lyckan och den klockrena träffen på bollen som behövdes för att bli historisk. Första målet på nya stadion! Grattis!

Andra halvlek var betydligt bättre. Bättre passningsspel, bättre tempo, bättrre tryck...bättre spel!
Jimmy Dumaz, den lilla vesslan, han regerade vänsterkanten! Vilken kille! Lillprinsen, frälsaren äntrade tillsist planen, Agon Mehmeti! oj oj oj..... 2 mål fick han göra! Underbart!

"Tunn som en rögad ål, ändå så gör han mål, Agon Mehmeti, Agon Mehmeti"

Matchen slutade 3-0, och på det hela taget var det en UNDERBAR dag. Jag var SÅ lycklig, trött och salig när vi gick hem! Men det var en hemgång på lätta tår! Trots att träningsvärken från morgonens skivstångspass redan slagit in!

säsongens första hemma match var över... på söndag är det dags igen! Derby mot Trelleborgs FF. En match som kan sluta hur som helst, eftersom halva TFF består av fd mffare ;)

Tack för en underbar match!




Kommentarer
Postat av: Anna

Fick ju rysningar av att se klippet med Malmö låten :)

grymt. /anna

2009-04-14 @ 14:24:48
URL: http://flikky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0