Helgens bravader!

Helgen var uppbokad med diverse evenemang som ni vet!
I fredags hade vi en mkt trevlig kväll hemma hos mina föräldrar. Freja underhöll oss rejält. Hon showade för morfar som om hon inte har gjort något annat. Vi skrattade så att vi grät. Gullungen alltså!

I lördags morse vaknade jag och Freja tidigt vilket var bra eftersom det var mycket som skulle förberedas inför dagen.
Innan klockan än blivit 0730 så hade jag: gjort potatis mos, hackat grönsakerna, vispat grädde, vispat formagen, skalat morötter och baconlindat, tömt diskmaskinen, fyllt diskmaskinen, dammsugat hela lägenheten, tömt kattlådan, skurat badrummet. Allt var klart inför kvällens middag.

Då skickar Sarah sms och meddelar att hon står i kön till idolaudition, men att dom har blivit inhängnade i parken så att det skulle bli väldigt svårt för mig att komma till henne. FAN alltså... så sjukt irriterande! Så jag övergav min vän. Men jag försökte stötta henne via telefon så mkt jag kunde. Däremot så måste juryn som sitter och sållar innan man får träffa den riktiga juryn vara totalt inkompetena då Sarah inte gick vidare. Jag förstår inte! Sarah är fan bäst! =(

Ja, eftersom jag inte var hos sarah så fick jag ju genast en massa tid över för annat. Så jag följde med till Frejas babysim. Alltid lika mysigt. Sen var det en lugn dag resten av dagen. Skönt att kunna slappa lite innan man ska ha gäster.

Marcus och Malin skulle komma på middag som bestämt. Jag var helt övertygad om att vi hade bestämt kl 17. Johan var övertygad om att han hade sagt kl 18. Men ICKE. Kl 19 hade vi tydligen bestämt. :/ Hungrig, hungrig, hungrig!
Men men.... det var en supertrevlig kväll. Malin är helt fantastiskt trevlig. En riktigt go tjej. Hon och Marcus passar verkligen superbra tillsammans. Dom ska bli sambos nu. Härligt! Gud va glada vi är för deras skull!

Vad stod på menyn?
* välkomstdrink gjord på vanlinjvodka och frysta hallon och blåbär
* Plankstek
* Citronformage med vispgrädde och nobless
 
  



Resultat: En mycket lyckad kväll men många skratt precis som det ska vara.




Söndagsmorgonen blev härlig. Storfrukost! Bullar med massa pålägg, kaffe och juice. gott gott gott.
Roligt med övernattande gäster. Jag älskar nämligen att fixa och trixa och få gästerna att trivas. Något jag kanske har med mig från jobbet ;)

Efter frukosten blev det soffläge. Lite slitet! Nästa sak på schemat? Derby mot TFF. Hur gick det? Ja läs mitt nästa inlägg för att det krävs ett eget avsnitt.

;)

Kommentarer
Postat av: ullis

Gud vad jag blir hungrig när jag läser om allt gott! Kram

2009-04-20 @ 18:10:40
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0