Dagens dom!

Så då var jag hemma igen efter mötet hos farbror doktorn. Ett bra möte med en oerhört sympatisk läkare.
Vad kom vi då fram till?
Att jag är överviktig? Ja
att jag inte kämpar? Nej

Både läkaren och sjuksköterskan hyllade mig, och tyckte att jag varit superduktig. Och att jag absolut inte skulle säga "bara" 10 kilo förutom graviditetskilona. Att jag gått ner sakta är inget negativt utan snarare tvärtom. För min viktminskning ska ju vara långsiktig, och det blir det alldeles säkert om jag går ner sakta också!

Kändes bra att höra, och gav mig insikten att jag dömmer mig själv för hårt ibland!

Vad kom vi då fram till?
Jo, att jag ska fortsätta gå på viktväktarna, och väga mig en gång i veckan.
Jag ska inte fortsätta träna 3 ggr i veckan, och stressa upp mig över detta. Istället ska jag träna en gång i veckan, och se detta som en bonus. Istället ska jag fokusera på maten, och promenera och vara ute med Freja så mycket som möjligt.

Utöver det här har jag fått Reducil utskrivet, en tablett som används vid medicinering av fetma. Fetma, inget roligt ord, men ett faktum.Ett faktum som jag ska övervinna.

Dessutom så berättade jag att jag har haft huvudvärk i över 1½ månad. Och det var inte så konstigt. Mitt blodtryck låg på 134/105!!! Galet! Mitt blodtryck låg på 116/60 innan graviditeten och genom hela graviditeten låg det på 120/80. Egentligen borde mitt blodtryck vara lägre nu eftersom jag äter bättre, väger mindre och rör på mig mer.
Men uppenbarligen har denna innre stress över min vikt gjort att jag fått högre blodtryck. Därför ska jag på blodtryckskontroller varannan vecka!

Så, från och med idag ska jag vara stolt över mig själv, fortsätta kämpa och sluta vara så negativ!
så ikväll ska jag till viktväktarna och "väga in" mig igen. Ta nya friska tag, och sen nästa vecka ska jag följa med svärmor och svägerska till viktväktarna.

Så hädanefter ser mitt schema ut som följande:
Tisdagar: viktväktarna
en gång i veckan träning på friskis

alla andra dagar då ska jag ut och gå med Freja!!! Nu är våren/sommaren här och allting känns mycket lättare!

Tack för all stöttning!
Ni är bäst!

Puss o kram på er

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är underbart duktig vännen!!! Stora kramar till dig

2009-04-29 @ 12:42:17
Postat av: Marina

Superstolt över dig vännen! Du är en kämpe och det har jag alltid tyckt!

2009-04-29 @ 13:19:53
Postat av: Weronica

Hej! Du har säkert iiiingen aning om vem jag är! Jag är iallafall en tjej på matcherna. Tänkte bara säga att jag hejar på dig du verkar vara en supergo tjej! :) Du har även en jättefin och välskriven blogg som jag läser varje dag! :) / weronica

2009-04-29 @ 13:46:09
URL: http://weronicas.blogg.se/
Postat av: Elin G

Heja dig! Jag ser fram emot beach 2010 när både du och jag är snyggast i stan :) Från augusti får du ju en massa gratis träning på jobbet också! Vi är i Hbg i helgen så vill ni titta förbi o bada o chilla i trädgården så finns vi där från torsdag till söndag. Päronen är bortresta. Skivstång ikväll! Kram E

2009-04-29 @ 14:13:09
Postat av: Jennifer

Jag hejjar också på dej Kim! Hoppas att tabletterna ger din kropp en extra push så att du slipper känna dej så stressad över detta!

Många kramar!

2009-04-29 @ 16:36:35
Postat av: Anna

Jag tycker du är superduktig :)

En gång i veckan låter ju ändå bra sen blir man bara nöjd om man hinner med fler ggr ju :)

Du kommer klara detta det vet jag.

Puss o kram gumman

2009-04-29 @ 20:00:16
URL: http://flikky.blogg.se/
Postat av: Helle

Du är fantastisk! Det är inte vi som är bäst; det är du! Puss och Kram!!!

2009-04-29 @ 21:15:49
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: ullis

Håller med övriga att du är skitduktig!!! Fortsätt kämpa, fast i lugnare takt. Kram

2009-04-29 @ 22:30:52
URL: http://[email protected]
Postat av: Sandra

Du är så suktig Kim som kämpar så mycket. Stor eloge till dig och en megakram!

2009-04-30 @ 09:54:55
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0