Till Annie gällande pottsystemet

Hej Annie, du lämnade ingen e-mail adress eller länk till blogg, så jag hoppas du ser detta svar.

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha tydligare?

Jag tog två a4-papper där jag skrev siffrorna 1-50 på, var 5e siffra satte jag en stjärna på. Och det innebär att var femte gång som min dotter kissar på pottan får hon en liten belöning. Det kan man ju själv välja vad det skall vara för en belöning.

Som delbelöning så får hon sätta ett klistermärke på siffrorna varje gång hon går på toaletten/pottan.

Vi använder oss av detta "system" mest för att dottern ska skapa en relation till pottan/toaletten och inte vara rädd för att kissa/bajsa där. Vi kommer ta hennes blöja nu i sommar och hoppas det går vägen.

Som en extra belöning har vi valt att vi ska göra något roligt tillsammans när hon sätter sista klistermärket på nr 50. Då ska vi åka till ett badland eller till utomhusbad, beroende på vädret :) Dottern älskar nämligen att bada.

Iom att vi har kört denna träningen nu ett tag så har vi tränat på det där med att dra ner byxa och blöja själv, sätta dit sittringen på toaletten, att torka sig osv. Så nu är vi nog redo.... om tre veckor får vi se, då går vi på semester nämligen!


Kommentarer
Postat av: Annie

Tack så mkt! Såg svaret nu precis, hinner ej läsa bloggar så ofta. Har en 1 åring (som gått på potta sen hon var 7 mån, men bara för bajs).

Mvh/A (ingen blogg)

2011-06-20 @ 18:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0