Trädgården börjar ta form



Min man är BÄST!

Han har ensam grävt upp 7 ton jord,gräs och rötter ensam! Min hjälte!

Allt som grävdes upp öste vi i såkallade wastebags som vi fick köpa på Nordanå grusterminal för 140 kr stycket, då det inte var läge att lassa 7 ton jord på en pressening ut med vägen. Detta ansvarstagande verkade kosta mer än det smakade.

Från att ha fått ett pris på 50 kr per tonet för hämtningen av jorden blev kostnaden plötsligt 850 kr per säck!!! 850 x 7 säckar, dvs 5950 kr!! Rolig extrautgift! Jag fick krampanfall.....men då jag sällan köper saker o ting rakt av så försökte jag lösa problemet själv. Och jag lyckades!

En fd granne till mig från Oxie kör lastbil och han kom och hämtade alla 7 säckarna, GRATIS! Det enda vi betalade var tippkostnaden av skitet på 500 kr! Så från 350 kr till 5950 kr ner till 500kr det anser jag vara en seger!

Nu håller Johan på att ösa ut singeln, bärlagret fick vi ut igårkväll. Så snart är det klart.
Det kommer fler bilder sen.

I eftermiddag bär det av till plantagen för blominköp! Och sen ska vi faktiskt inom systemet också, för om min man någon gång har förtjänat en öl så är det nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0