Pärlan i mitt liv

Igår när jag var hos frissan så ringde Johan och meddela att Freja hade stoppat en pärla i NÄSAN!

Jodå....

Det var inte särskilt länge sedan vi var på akuten med henne för att hon hade stoppat en pärla i örat. Så man undrar varför hon gör om en sådan handling... men som jag sa till Johan, det är inte lönt att fråga henne, hon har gjort det för att man kan ;) Konsekvenserna tänker hon inte på.

Johan var ju halvt stirrig och var påväg till akuten med henne. Men jag fick dom att lugna ner sig, och menade på att jag ville gärna försöka få ut den först innan dom åkte in... För jag ville inte att dom skulle bli tvugna att sitta på barnakuten i flera timmar med en pärla i näsan.... eller för den delen utsätta lillebror för alla baciller som finns i väntrummet på akuten.

Jag skyndade mig hem!

Väl hemma uppstod kaoset igen. Freja illvrålade: JAG VILL TILL SJUKHUSET!
¨Men jag övertygade henne om att jag kunde få ut den... och det fick jag!

Jag tog en hårnål som jag bände upp och sedan förde jag in den i näsan och lyckades få in spetsen i hålet på pärlan och PLOPP så var den ute. Och Freja blev överlycklig.

Så när hon gick och la sig så fick jag världens största kram med orden: Mamma jag älskar dig! Du är världens bästa! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0