Renoveringprojekt 1

I veckan som gått har vi fixat Frejas sovrum. ÄNLIGEN! Jag har ju avskytt den där cersirosa och lilafärgen enda sedan vi flyttade in, men lät den vara då vi kände att det "funkar".

Men nu har jag äntligen i samarbete med min käre far och min älskade man fått piffa Frejas rum.



Pappa kom hit i måndags och givetvis skulle Freja sitta bänkad utanför och spana när han jobbade. Och inte var hon tyst en sekund.

- Morfar varför sätter du sånt papper på väggen?
- Får du måla på väggen?
- Vad gör du morfar?
- titta morfar den har jag fått av dig (visar upp sin iller, den hon har i handen på bilden)
- Morfar ska jag sjunga för dig?
och så höll det på tills han hade vävat klart och gick hem haha

 
Färgsättningen klar... nu bara detaljerna som återstår!



I lördags var vi på IKEA och shoppade lite nytt till rummet då. Bland annat de här underbara blommorna till väggen.



Köpte en ny lampa till hennes fönster. En taklampa i samma serie också. samt en kruka och en plastblomma. Men det blev toppenfint.



På väggen till höger ska vi sätta upp vägghyllor i rött, blått och grönt. Sen ska vi köpa tre runda röda mattor på IKEA, dom var tyvärr slut när vi var där i lördags.

Men Freja är supernöjd. Leker fint på sitt rum varje dag.
Hon strök handen på väggen i förrgår och sa: Min morfar han är duktig <3

vi kan bara hålla med. Vad skulle jag gjort utan min pappa?

ja just det...


När vi gav bort soffan som stod i Frejas rum så fick Freja i utbyte denna docksängen samt ett babyborn skötbord med badkar, gardrobe och stol. Superfint. vilket bra byte. Men för att docksängen skulle matcha hennes rum har jag nu målat om den. Innan var den vit med rosa blommor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0