Från kaos till ordning

I veckan som gått började jag att städa ur vår klädkammare. Detta ledde till ett mindre kaos.



Som jag skrivit i tidigare inlägg så skapar städning i det här hemmet en dominoeffekt. Speciellt när man ska städa bort ett rum och göra om det till något annat. Vi har sålt bäddsoffan, skrivbordet och gett bort bokhyllan som stod i vårt extrarum, det rum som tidigare agerat kontor/gästrum. Nu är det bebisens rum. Men alla saker som funnit i "kontoret" måste ju placeras någon annanstans och det utrymmet har vi inte haft tidigare. Detta måste ju skapas. Fram till att man skapar nytt utrymme så har iaf jag en förmåga att "gömma" saker. Dvs ställa det på hög till det skapar fullständigt kaos, som i vår klädkammare.

Men nu är klädkammaren organiserad och bebisrummet är så gott som i ordning, förutom den stationära datorn som står i spjälsängen och väntar på en ny ägare.

I lördags förra veckan hade vi vänner på middag, som jag tidigare nämt, och då fick jag och Johan nog på vår elektronik som inte fungerade. Så i måndags kopplade jag bort vår ljudanläggning, söndriga dvd, comhem-boxen vars abonnemang är uppsagt, vhsen som ALDRIG används och playstationet som inte fungerar. När jag sedan skulle koppla in den nya dvdn vi fått av grannen insåg jag att det inte går att koppla in den till vår tv, då den krävde HDMI-anslutning, och det hade inte vår TJOCKTV. Likaså var det med teliaboxen, den gick heller inte att koppla in då den krävde hdmi.

Så igår då, lördag, gjorde vi det så länge har velat göra, men inte unnat oss.
Vi köpte en ny tv!

Ut åkte:



Tjock-tvn, som Johan en gång i tiden gav 18000 för och in kom:



en 47 tums LCD-tv från LG. Riktigt bra pris på NetonNet, 5200 kr
Johan var dessutom iväg på IKEA och köpte tvbänken som tvn står på. Samt nya ramar till våra bröllopskort och tre nya lampor till vardagsrummet.



Skåpen som ni seer rakt fram på bilden städade jag ur igår. Rensade upp från allt skit. Så nu innehåller skåpen alla våra cd-skivor, alla sällskapsspel och fotoalbum. Skönt att ha fått ordning på det.



våra dvd-filmer har vi placerat i lådorna i tvbänken. Känns sjukt skönt att ha fått undan de innan bebisen kom. Minns så väl hur Freja plockade i filmerna och skivorna när hon växte upp. Och likadant nu, hon plöjer hejvilt bland dvderna, så det är hack och repor i var varannan film :/

förutom den fantastiska ordningen som nu har uppstått i vardagsrummet har jag städat ur vår skräplåda i köket (ni vet en sån låda där allt skit hamnar som man inte vet vart man ska göra av det.) Den lådan har nu fått ett nytt syfte. Där i har jag samlat alla frejas pysselgrejor, lera, pennor, block osv. PERFEKT.

Städade även ur ett av skåpen där det fanns massa plastskit (muggar, tallrikar osv... en gångsmaterial) och nu får skåpet agera kontor, till alla de sakerna som jag städa ut från rummet.

Fick 4a nya stolar (för oss iaf) av en av mina vänner i veckan också. Perfekt då kattafan här hemma har klöst i sönder ryggstöden totalt på de stolarna vi hade innan.



fantastiskt!

Nu ska vi bara få sålt tjock-tvn och 5 vita benno dvd/cd-ställ sen är det ordning på riktigt!
Någon som bor i Malmö och är sugen på en tv eller cd-ställen, bara hojta, en snabb affär kan leda till bra pris :=


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0