Festivalyra!

 

Igår var det dags för melodifestivalen i Malmö!
Trevligt!
På Stortorget i Malmö var det festivalyra. Härligt. Jag älskar Malmö!

Vad har jag då att säga om bidragen som tävlade i Malmö?
Har alltid gillat Agnes, hela hon var en liten discokula. Så det var trevligt att hon gick vidare, även om Sarah inte gillar henne ;)

Sarah Dawn Finer borde ha gått direkt till finalen. Men Malena, den lilla Operatjejen hon är väl lagom annorlunda för att kunna komma hem 12or från Balkan.

Kvällens mest uppenbara plagiat var låten Higher, den var en direkt rip-off från 80-tals dängan "waiting for a star to fall".

Thorleifs var så pinsamma att jag skrattade så att jag grät. *sjunger på dålig engelska* Kissing in the moonlight haha

Och "rapkillarna a la 17-år" var så jävla dåliga :/

Hur som helst.

Alcazar är mina favoriter! Deras låt är SÅ bra. Och jag håller på dom!
Nästa vecka är det dags för andra chansen och sen helgen efter är det dags för finalen. Den ska jag följa med Sarah hemma hos en vän till henne som har lite party! Ska bli trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0