Min lilla tjej har blivit stor!

Besöket på bvc gick bra, som vanligt var Freja go och glad!
12220 gram och 82 lång!

De små liven ska i princip trippla sin födelsevikt till sin ett års dag. Detta har Freja lyckats galant med, 4070 gram vägde hon när hon föddes, och 4070*3= 12210! Så hon gick över med 10 gram haha

Men fina, ståtliga 82 cm! Min fina tjej!

Tredje vaccinationen idag, i låret! det gick bra. Freja satt duktigt. Det kom dock lite tårar när det stack till som mest. Ett stort: MAMMA och sen armarna om halsen på mig! Men 2 minuter senare hade hon glömt bort det och var lika glad som innan!

Hon pratade med Annica en massa, och skrattade och vinkade. Och Annica sa flera gånger att det är en härlig tjej vi har. Jag kan inte mer än instämma! Hon är världens finaste.

Just nu sover hon, vilket hon har gjort i två timmar, hon tvärslockna efter bvc-besöket!

Kommentarer
Postat av: Hanna och Julius

Oj 82 cm det var inte lite det. Lång och ståtlig flicka ni har! :)



Nu blev jag väldigt nyfiken på att se hur lång Julius är, måste gå förbi BVC någon dag här innan helgen. hihi



Kram på er!

2009-06-15 @ 20:47:17
URL: http://hanna.ohlzons.com
Postat av: Annika

Oj, ska dem trippla födelsevikten tills 1-års dagen?? Jisses, då kommer Melvin väga 13 740gr Måste vara den största 1-åringen någonsin typ! Vart ska detta sluta.........

Mirelle vägde bara prick 9 kilo när hon var ett och hon vägde 3.895gr när hon föddes så i hennes fall skulle hon då legat på 2 685gr för lite oj!

Jordan skulle i så fall vägt 10 170gr som 1-åring men han vägde 11 kilo.....

2009-06-15 @ 23:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0