Skånederby!

Ja, jag ska väl egentligen vara tacksam för att jag var trött och sliten igår för annars hade dagen varit fylld av nervositet. Men inte igår, jag var helt enkelt för trött för att tänka på matchen.

Kanske var det trötten i kombination med erfarenheten av tidigare derbyn mot just Trelleborg som gjorde att jag igår inte orkade vara bekymrad eller nervös.

Första halvlek var en katastrof på mer än ett sätt.
* TFF´s ledningsmål redan i 2e minuten
* Missen av sankan att ta nytt rekord i antal minuter av icke insläppta mål
* Domaren som var totalt inkompetent
* Och sist: Malmös katastrofala passningar

En ljuspunkt under hela första halvleken, på övertid dessutom, 46 minuten. Domaren gör egentligen fel och borde dömma frispark men gör inte detta, och detta resulterade i Malmös kvitteringsmål av Daniel Larsson.

Andra halvlek var okej, betydligt bättre spel för Malmös del. Högre tempo och bättre passningsspel. Något som krävs när Malmö ska lira boll. Min teori om varför första halvlek var en mindre katastrof trots två mål:
Att man låter TFF styra spelet förmycket. TFF kan inte spela i samma höga tempo som Malmö kör, vilket också resulterar i att Malmö kan inte spela i det långsamma tempot som TFF kör. Och eftersom det är TFF som fick hålla taktpinnen innebar det också massa felpassningar till Alfons polare Molgan, dvs INGEN! *suck*

Dessutom spenderade jag typ halv första halvlek med att bekymra mig över den lilla killen som stod sidanom mig, han var 5 år, och på sin första match någonsin och han såg INGENTING!. Till sist löste det sig och han fick sitta på ett recke! Perfekt! Resten av halvleken stod jag mest ooch försökte tänka på mitt vokabulär som inte alltid var så vackert... Man måste tänka på barnen ;)

Medans jag tänkte på barnen så lyckades min kära vän göra sig lite på okant med sin tjejs släktingar. Släktingarna håller på TFF och hade ju suttit och gottat sig som fan över ledningen, såklart. Men när kvitteringsmålet då äntligen kom så hade min kära vän helt ohämmat rest sig upp och vrålat: FUCK YOU, och gett dom fingert, inte ett utan TVÅ, rakt i huvudet! HAHA, och sen hade han satt sig ner igen, och DÅ insåg han vad han hade gjort. behöver jag säga att det blev lite tryckt stämning ;)

Underbart! Ja jag vet inte vad som händer med ens kropp när det är derby. En kille framför mig vände sig vid nåt tillfälle om och tittade på mig och sa med ett leende och något sarkastiskt betonat: Ja man kan bli förbannad ibland! Detta efter att jag hade dragit en lååååååååång ramsa om hur inkompetent och jävla idiotisk domarjävlen var! typ hehe

Hur som helst. Matchen slutade 1-1, och oavgjort mot TFF är nästan som vinst. Dessutom så får man se det för vad det är, inte en förlust!

  

DIF spelar derby mot Bajen just nu och matchen står 1-1, skulle egentligen stått 1-2, då Bajen fick ett mål bortdömt, felaktigt.

Örebro möter HIF idag, och just nu leder Örebro. Och jag ber om HIFs första förlust! Det hade varit ett fint plåster på såret för förlorad vinst igår ;)

På onsdag är det match igen, då möter vi Elfsborg på bortplan!

Forza Malmö, Heja di blåe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0