När en flicka talar skånska....

....ett språk som jag förstår... eller?

Freja har blivit helt galet skånsk i sina uttal. Vet inte var ifrån hon har fått det. Men hennes difftonger är giganstiska, och det är supercharmigt... men jag blir så full i skratt när jag hör henne sjunga:

"Vi haur fått en kånstig kou me kånstiga små hourn....."

"En socker bauugare....han bakar kager....."

Eller när hon ska uttala ord som stol, bord, gård..... jag måste försöka få henne på film så jag kan lägga upp det. Makalöst... hon är en redig skånetös det är iaf ett som är säkert!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Här är det tvärtom. Jennsan har t.o.m börjat rulla på R:en. Jag försöker verkligen få henne att prata skånska. Men det verkar ganska hopplöst! Freja borde ha kurser somlär Jennsan sitt "hemspråk" ;)

2011-03-22 @ 15:00:29
URL: http://lifeofhannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0