Sjuklingen

Efter att ha varit krasslig och haft ont i halsen och feber till och från sen i onsdags fick jag till slut nog igår.
Klockan 1442 ringde jag vår företagshälsovård och kl 15 hade jag en tid.

Jodå, visst var det streptokocker jag hade. Så jag blev hemskickad med kåvepenin.
Vilket kändes lite riskabelt, eftersom jag haft en allergisk reaktion på kåvepenin tidigare, detta är dock 11 år sedan.

Och eftersom jag är gravid så kan jag inte äta Dalacin som jag brukar få annars istället. Men vi kom fram till att jag skulle pröva med en halv tablett, sen avvakta en timme och hade jag inte fått några symptom inom en timme så skulle jag ta andra halvan. Jag fick inga symptom, så jag har lyckgtvis växt ifrån min känslighet mot kåvepenin, känns bra.

Medicinen har verkat snabbt. Känner fortfarande irritation i halsen, men svullnaden har lagt sig. Igår var jag så svullen och spänd i halsen att jag nästa hade "nackspärr" av smärtan.

Nu mår jag bättre, och har bara jobbat halvdag idag, gick hem vid lunch och har sovit middag 2 timmar och avnjutit ett varmt bad innan Johan och Freja kom hem. Skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0